Avatar billede cator Nybegynder
15. marts 2006 - 09:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

viderestilling ved forkert www. adr.

Er der nogle er ved hvordan man opretter en fejlside til sin hjemmeside.

Jeg kunne godt tænke mig at hvis man søgte efter en side på mit domæne, der ikke fandtes, blev man smidt til forsiden eller man kunne fx lave en fejlside hvor man i sit egen design der fortalte at ”den side du søgte eksistere ikke mere klik her for at gå til forsiden”
Google har en fejlsides : http://www.google.dk/ban og B-one har det samme hvis man taster en forkert adresse ind der ikke findes på deres domæne bliver man smidt til forsiden.

Er der nogle der ved hvordan jeg laver sådanne en eller hvor jeg kan læser om det, for at få noget information om sådanne ting. jeg synets jeg har søgt men ikke rigtigt fundet noget jeg kan bruge..

cator
Avatar billede joyride Nybegynder
15. marts 2006 - 09:46 #1
Det kommer lidt an på hvor meget det sted du får hosted dine sider kan gøre.

Hvis du har mulighed for at bruge .htaccess filer (hører til apache og server side includes scripts) kan det gøres meget enkelt. Man omdøber simpelthen hvilken side der er skal vises for en given fejl type. Men det kræver som sagt at den server du får det hosted på understøtter disse filer. Det plejer de fleste at gøre.

En side der fortæller om nogle af mulighederne med .htaccess er:
http://www.vortexmind.net/index.php/2006-02-26-apache-htaccess-tweaking-tutorial/#5
Avatar billede cator Nybegynder
15. marts 2006 - 09:52 #2
jeg er hosted hos b-one og jeg syntes jeg rodede med .htaccess for noget tid siden i forbindelse med kryptering/adgangskode på siden, så det tror jeg nok jeg kan. Du kender ikke en side på dansk eller hvad skal jeg lede efter på google er det script, .htaccess eller hvad er "betegnlsen" for at redirect på den måde.
Avatar billede joyride Nybegynder
15. marts 2006 - 10:20 #3
På dansk
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccessfejlbeskeder/

Jeg tror måske jeg har fået lavet noget begrebsforvirring.
.htaccess er en fil apache bruger til at finde ud af om den skal bruge nogle specielle regler for de filer der i det pågældende bibliotek. SSI scripts er en anden måde at dele sin hjemmeside op vha. underfiler. Så hvis du vil søge efter mere information gennem google skal du nok søge efter '.htaccess' og 'apache'...
Avatar billede cator Nybegynder
15. marts 2006 - 10:39 #4
Det var lige det jeg skulle bruge. tak for det!!
spørgsmålet er hermed lukket