Avatar billede perpop Nybegynder
14. marts 2006 - 13:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart af win-XP pro

Jeg er helt ny her i forum, og skal til at lære at bruge det :o)
Jeg ved at spørgsmålet har floreret på siden før, men jeg prøver alligevel.
Min Windows er - blevet - længe om at starte op. Står meeeget længe med den sorte skærm med windows-logoet og den løbende blå "bar", før den kommer videre. Jeg har prøvet at starte pc'en med logføring, og der ser det ud som om, at den kører længe i ring når jeg læser "ntbtlog" Her er et udpluk:

Service Pack 2 3 13 2006 10:57:46.500
Driveren blev indl‘st \WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
Driveren blev indl‘st \WINDOWS\system32\hal.dll
Driveren blev indl‘st \WINDOWS\system32\KDCOM.DLL
Driveren blev indl‘st \WINDOWS\system32\BOOTVID.dll
Driveren blev indl‘st ACPI.sys
Driveren blev indl‘st \WINDOWS\System32\DRIVERS\WMILIB.SYS
Driveren blev indl‘st pci.sys
Driveren blev indl‘st isapnp.sys
Driveren blev indl‘st viaide.sys
Driveren blev indl‘st \WINDOWS\System32\DRIVERS\PCIIDEX.SYS
Driveren blev indl‘st MountMgr.sys
Driveren blev indl‘st ftdisk.sys
Driveren blev indl‘st dmload.sys
Driveren blev indl‘st dmio.sys
Driveren blev indl‘st PartMgr.sys
Driveren blev indl‘st VolSnap.sys
Driveren blev indl‘st atapi.sys
Driveren blev indl‘st disk.sys
Driveren blev indl‘st \WINDOWS\System32\DRIVERS\CLASSPNP.SYS
Driveren blev indl‘st fltmgr.sys
Driveren blev indl‘st sr.sys
Driveren blev indl‘st PxHelp20.sys
Driveren blev indl‘st KSecDD.sys
Driveren blev indl‘st Ntfs.sys
Driveren blev indl‘st NDIS.sys
Driveren blev indl‘st viaagp.sys
Driveren blev indl‘st Mup.sys
Driveren blev ikke indl‘st ACPI Uniprocessor PC
Driveren blev ikke indl‘st Codecs til lydenheder
Driveren blev ikke indl‘st Drivere til ældre lydenheder
Driveren blev ikke indl‘st Mediestyringsenheder
Driveren blev ikke indl‘st Ældre videocaptureenheder
Driveren blev ikke indl‘st Codecs til videoenheder
Driveren blev ikke indl‘st Infrarød port
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (L2TP)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (IP)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (IPX)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (PPPOE)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (PPTP)
Driveren blev ikke indl‘st Miniport til Packet Scheduler
Driveren blev ikke indl‘st Direkte parallel
Driveren blev ikke indl‘st Codecs til lydenheder
Driveren blev ikke indl‘st Drivere til ældre lydenheder
Driveren blev ikke indl‘st Mediestyringsenheder
Driveren blev ikke indl‘st Ældre videocaptureenheder
Driveren blev ikke indl‘st Codecs til videoenheder
Driveren blev ikke indl‘st Infrarød port
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (L2TP)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (IP)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (IPX)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (PPPOE)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (PPTP)
Driveren blev ikke indl‘st Miniport til Packet Scheduler
Driveren blev ikke indl‘st Direkte parallel
Driveren blev ikke indl‘st AMD K7-processor
Driveren blev ikke indl‘st Codecs til lydenheder
Driveren blev ikke indl‘st Drivere til ældre lydenheder
Driveren blev ikke indl‘st Mediestyringsenheder
Driveren blev ikke indl‘st Ældre videocaptureenheder
Driveren blev ikke indl‘st Codecs til videoenheder
Driveren blev ikke indl‘st Infrarød port
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (L2TP)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (IP)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (IPX)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (PPPOE)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (PPTP)
Driveren blev ikke indl‘st Miniport til Packet Scheduler
Driveren blev ikke indl‘st Direkte parallel
Driveren blev ikke indl‘st AMD K7-processor
Driveren blev ikke indl‘st Codecs til lydenheder
Driveren blev ikke indl‘st Drivere til ældre lydenheder
Driveren blev ikke indl‘st Mediestyringsenheder
Driveren blev ikke indl‘st Ældre videocaptureenheder
Driveren blev ikke indl‘st Codecs til videoenheder
Driveren blev ikke indl‘st Infrarød port
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (L2TP)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (IP)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (IPX)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (PPPOE)
Driveren blev ikke indl‘st WAN-miniport (PPTP)
Driveren blev ikke indl‘st Miniport til Packet Scheduler

osv....

Derudover har jeg scannet med Mwav, og falder over 2 fejlmeldinger:

Tue Mar 14 09:52:09 2006 => ERROR!!! Invalid Entry \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\EntDrv51.sys in SYSTEM\CurrentControlSet\Services\EntDrv51...

og

Tue Mar 14 09:52:14 2006 => ERROR!!! Invalid Entry \Device\NaiAvFilter101.sys in SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NaiAvFilter101...

Ved ikke om det har betydning??

Jeg har også kørt crapcleaner, samt startup manager, hvor jeg fjerner alt der ikke har med antivir ol. at gøre.

Har prøvet at starte med og uden netkabel i - uden forskel...

Forstår virkelig ikke hvad der er galt. Det er kommet ret pludseligt, dog snart for et stykke tid siden, da jeg har forsøgt at løse det - uden held som I ser :o)
Avatar billede gratis Nybegynder
14. marts 2006 - 16:28 #1
de 2 entries du har skrevet til sidst har med dit Mcafee program at gøre.. og derud over er der et hav af drivere der ikke blir indlæst, som jeg ser det er der 2 mulighedder, enten at prøve med systemgendannelse fra et tidspunkt hvor alt virkde, eller en repair installation.Her er en go vejledning sq du ha brug for det, http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Her er 2 søgninger på henholdsvis: EntDrv51.sys og NaiAvFilter101

http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=EntDrv51.sys&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=NaiAvFilter101&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
Avatar billede perpop Nybegynder
14. marts 2006 - 16:52 #2
Hmmm?
Jeg har afinstalleret Mcafee for en rum tid siden, så det må være rester der ligger tilbage. (Bruger Norton nu). Kan jeg fjerne de "rester" på nogen måde?

Jeg har kørt Crapcleaner.
Avatar billede gratis Nybegynder
14. marts 2006 - 17:59 #3
Avatar billede perpop Nybegynder
14. marts 2006 - 20:25 #4
Hej igen, jeg har nu løst problemet med Mcafee.. Det er da altid noget :o)
Det ændrer dog ingenting ved opstartshastigheden :o(
Det er - son du også så gratis - en masse drivere der ikke bliver indlæst, og den forsøger at gøre det i ring... altså de samme drivere der ikke blir indlæst flere gange .. Øh!?
Systemgendannelse kan jeg ikke udføre med succes. Jeg prøvede da problemet opstod i sin tid - uden held. Nu er det for længe siden til at jeg tør gøre det igen, da jeg har ændret på adskillige ting ved dyret siden..
Kan man dog ikke få den til at lade være med at forsøge at indlæse de der drivere?
Avatar billede gratis Nybegynder
14. marts 2006 - 22:41 #5
så vidt jeg ka se på ntbtloggen er det en masse vigtige drivere der ikke blir' loaded, jeg ville lave en repair installation, virker din pc ok når den er oppe at køre ?
Avatar billede perpop Nybegynder
15. marts 2006 - 11:28 #6
Ja, det gør den faktisk... dvs. afspilning af midifiler (*.mid)kan hakke lidt i det, men ikke et stort problem. Det er det eneste jeg har registreret. En Repair-installation, -  kan det gøres uden risiko for installerede programmer og dokumenter? - Og ryger servicepack 2 sig en tur, eller bli'r den bevaret?
Avatar billede gratis Nybegynder
15. marts 2006 - 13:19 #7
du mister ikke dine programmer eller din opsætning af windows ved en repair installation, men servicepack og opdateringere skal installeres igen.Hvis din windows cd er uden servicepack 2 vil du ikke kune lave en repair uden først af afinstallere service pack 2, eller lave en cd med SP2 integreret.
Avatar billede perpop Nybegynder
15. marts 2006 - 16:52 #8
Super! - det blir det jeg gør. Jeg har en win XP uden servicepack 2, men har en SP2 på cd. Vil det sige at jeg kan brænde en cd, hvor jeg lægger både den orig. XP samt SP2 ind?
Gratis! - Det sidste spgsm. her må du gerne give "svar" på, da jeg er nået frem til at det er en repair jeg laver - på den ene eller anden måde, så du kan få de point jeg har ude.. Du har været en god hjælp. Tak!
Avatar billede gratis Nybegynder
15. marts 2006 - 17:44 #9
1) ja du ka lave en cd med servicepack med programmet nLite, meget nemt at bruge ;)
download her, http://www.nliteos.com/download.html
billed guider her, http://www.nliteos.com/guide/ (læs det hele)

2) jeg samler ikke på point, så dem snupper du selv, du gør sådan her:

du lægger selv et svar,( flyt knappen ude til venstre fra kommentar til svar ) MARKERE dit navn og trykker på accepter.

3) du er velkommen til hjælpen :0)
Avatar billede perpop Nybegynder
15. marts 2006 - 19:39 #10
Gratis! - Du er bare super!! :o)
Rigtig mange gange tak for en særdeles omfattende hjælp! - TAK!!

Vh. Perpop