Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 10:05 Der er 64 kommentarer og
1 løsning

NETGEAR trådløst netværk - kan ikke logge på egen router

Jeg har et netgear trådløst usb netværkskort (54Mbit) og en netgear router (54 Mbit). Begge dele installeret. Mit problem er, at jeg ikke kan komme trådløst på nettet via min egen router, men jeg kan godt komme på andre trådløse netværk med mit trådløse netværkskort (universitetets, andre i bygningen osv.) Computeren kan godt finde nettet via netværkskortet - netgear-programmet viser at netværket er fundet -  men symbolet for trådløs netværksforbindelse nederst i højre hjørne af skrivebordet siger, at der er begrænset eller ingen forbindelse, men siger samtidigt også, at signalstyrken er udmærket.
Det virker som om, at jeg ikke kan komme på nettet, fordi jeg ikke får valideret det via netværksnøglen - jeg bliver på intet tidspunkt spurgt om den. Da jeg skulle på det trådløse netværk på mit universitet, skulle jeg downloade et sikkerhedsprogram (securew2) - findes der mon noget tilsvarende som jeg mangler her?
Jeg har kørt guiden netværksinstalation uden det har ændret på noget.
Det eneste sted, jeg kan finde, hvor jeg kan opgive min netværksnøgle, er 'egenskaber for trådløs netværskforbindelse' faneblad 'trådløse netværk' -> egenskaber for min forbindelse. Når jeg hér taster min netværksnøgle ind, får jeg følgende svar: 'adgangskoden til netværket skal være 40 bit eller 104 bit afhængig af netværkskonfigurationen. Adgangskoden kan angives som 5 eller 13 ASCII-tegn eller 10 eller 26 hexidecimale tegn.' ???
Jeg kan godt gå på nettet via routeren, sålænge det foregår med kabel.
Jeg har også prøvet at indtaste 192.168.0.1 i min browsers adressevindue for at få Router setup/status siden i routeren frem, men den kan ikke finde det.
Håber på at der er nogen, der kan hjælpe, da vi efterhånden fuldstændigt opgivende overfor dette.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 10:17 #1
Du kobler dig til routeren med kabel, og går ind i Trådløs netværk. I stedet for WEP, hvilket jeg tror du anvenderr, skal du anvende WPA-PSK. Det er lettere at sætte op, og er meget bedre.

Hvis du ikke kan anvende WPA-PSK, vender du blot tilbage, så må vi sammen sætte WEP op, så det virker.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 10:22 #2
Et stærkt password er på mindst 8 karakterer, og indeholder både store og små bogstaver med tal tilfældig indblandet.
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 10:38 #3
Under egenskaber for trådløs netværk kan jeg under netværksgodkendelse vælge WPA-PSK. Er det det du mener? For så prøver jeg det. Skal jeg under datakryptereing så vælge AES eller TKIP?
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 10:46 #4
Det virker heller ikke... Hverken med AES eller TKIP. Det virker som om problemet ligger i netværksnøglen?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 10:50 #5
Rolig nu.
Du vælger WPA-PSK og TKIP.

som en test kan du vælge ordet test som passphrase/password.

Når routeren er sat op, fjerner du strømmen fra den i 10-15 sekunder. Fjerner den kablede forbindelse fra din maskine til routeren.
Når routeren har genstartet, kan du forsøge at logge på routeren trådløs, og når den anmoder om passphrase/password, skriver du test
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 10:52 #6
Når routeren er sat op som beskrevet, så skal routeren virke, og kan du ikke få forbindelse, må vi tage en kik på din maskine, for så må fejlen ligge der.
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 10:55 #7
Jeg prøver og så må vi se. ;o)
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 11:32 #8
Jeg har nu genetableret routerens standardopsætning ved at holde resetknappen inde. Dernæst har jeg geninstalleret routeren og har valgt WPA-PSK som valg af krypteringsform.
Derefter genstartet routeren og fjernet kablet som du beskrev - og blev med succes koblet på det trådløse netværk.
MEN: jeg kan ikke få forbindelse, hverken når jeg prøver at oprette forbindelse til nettet (via internet explorer) eller når jeg vil hente mail (via outlook). Hvad nu?
(Er pt på nettet via LAN).
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 11:37 #9
Giv mig lige en ipconfig når du er koblet trådløs til routeren.

Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter

Højreklik i vinduet og tryk marker alt. Tryk CTRL+C og paste det herind.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 11:38 #10
Hvilken router er der tale om ?
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 11:50 #11
Det får du her:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Gitte F. Pedersen>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : GITTE
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : National Semiconductor Corp
. DP83815/816 10/100 MacPhyter PCI Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-03-0D-04-E9-45

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : NETGEAR WG111v2 54Mbps Wire
less USB 2.0 Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-14-6C-63-65-BE
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::214:6cff:fe63:65be%6
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
                                                    fec0:0:0:ffff::1%1
                                                    fec0:0:0:ffff::2%1
                                                    fec0:0:0:ffff::3%1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 14. marts 2006 11:23:41
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 15. marts 2006 11:23:41

Tunnel-netværkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Int
erface
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%5
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
      NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Automatic Tunneling Pseudo-
Interface
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : C0-A8-01-02
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:192.168.1.2%2
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                    fec0:0:0:ffff::2%1
                                                    fec0:0:0:ffff::3%1
      NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

C:\Documents and Settings\Gitte F. Pedersen>

Routeren er en netgear 54Mbps Wireless Router WGR614v6TDC
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 12:00 #12
Det trådløse netkort har fat i routeren, og er tildelt en IP adresse helt korrekt. Så den fysiske forbindelse er i orden.

Der hvor du i routeren indtastede et password/passphrase ud for WPA-PSK, er det det samme som du anvender i din maskine for at logge på nettet ?
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 12:07 #13
Da jeg efter at have skiftet til WPA-PSK i routerens sikkerhedsindstillingerne loggede på det trådløse netværk, blev jeg bedt om at indtaste Wireless Passphrase, og indtastede da dét, som jeg netop havde oprettet. Normalt (ved LAN-forbindelse) bruger jeg intet password for at logge på nettet.
Har jeg forstået/besvaret dit spørgsmål?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 12:10 #14
Ja helt korrekt. Det er kun den trådløse del der kræver passphrase.

Kan du godt anvende Explorer og e-mail når du er koblet op med kabel på samme router ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 12:12 #15
Du har TDC går jeg ud fra. Har du andre routere end WGR614v6TDC, for din forbindelse til denne er i orden, så der må være noget andet der forhindre dig i at komme ud på nettet ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 12:19 #16
Der må være et stik på væggen, hvor der er koblet en splitter, som sorterer internetsignalet fra. Derfra går signalet til et modem, og måske endda modem med indbygget router. efterfølgende må der være en router eller din WGR614v6TDC.

Jeg er nødt til at vide hvad der sidder før WGR614v6TDC ?
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 12:24 #17
Jeg kan godt anvende Explorer og outlook, når jeg er koblet op med kabel på routeren.

I ejendommen hvor vi bor har vi en fælles internetopkobling, som vi er tilknyttet - ikke TDC. Det drejer sig om Parknet (ydre nørrebro IT-laug). Yderligere oplysninger om dem på http://parknet.dk/ Jeg ved at andre i ejendommen har trådløst netværk, som fungerer...

Jeg har ikke andre routere end den ene.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 12:26 #18
Ok.

Jeg spørger lige igen for at være helt sikker.

Når du kobler kablet op til WGR614v6TD så kan du gå på nettet.
Eller er det når du stikker kablet direkte ind i væggen du kan gå på nettet.
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 12:30 #19
Begge dele. :-) Lige nu er jeg på nettet gennem WGR614v6TDC - dvs kabel fra computer til routeren og videre fra router til stikket i væggen.

Der sidder ikke noget før routeren...
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 12:33 #20
Så forstår jeg det ikke, for dit USB netkort får en IP fra routeren, og har dermed forbindelse med routeren på samme måde som hvis du anvender kabel.

Jeg kikker lige i manualen til routeren.
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 12:36 #21
Kan der være noget i opsætningen af Explorer og Outlook, der skal ændres?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 12:44 #22
Da du installerede USB netkortet gjorde du da dette korrekt ?

Du skal ikke stikke USB netkortet i maskinen til at starte med. Først skal der nemlig installeres er setupprogram fra den medfølgende CD. Når programmet er installeret og du trykker finish, vil den genstarte, og det gør du så. Efter den er startet op igen, stikker du USB netkortet i et USB 2 stik, og den skal komme op og fortælle, at der er fundet nyt hardware. Når det er installeret, vil der komme et lille ikon til højre i proceslinien.
Dette ikon anvendes til at konfigurere netkortet med.
Du skal fortælle den navnet SSID på dit trådløse netværk. Det er det skal være det samme navn SSID som du har fortalt Routeren.

Er det således du har gjort det ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 12:45 #23
Nej det er ikke explorer eller outlook, for det virker jo med kabel.
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 12:52 #24
Ja sådan gjorde jeg det, da jeg i sin tid installerede det. Det virker jo også til at netkortet har fat i routeren, for ikonet i processlinjen siger, at den trådløse netværksforbindelse er tilsluttet med god signalstyrke.

Men jeg har ikke fortalt netkortet det nye navn SSID, som jeg gav routeren. Har forsøgt, men når jeg åbner netgear smart wizard, har den allerede fundet det trådløse netværk (korrekt SSID) med god signalstyrke og der er således intet, som jeg manuelt kan gå ind at ændre på. Så det må den jo selv have fundet ud af...?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 13:02 #25
Så har jeg fundet ud af det. Vi skal helt tilbage til mit første indlæg. Dit USB netkort kan ikke håndtere WPA, men kun WEP, så du skal koble dig op til routeren med kabel, og sætte den til at anvende WEP.

Så skriv www.routerlogin.net i din browser og tryk enter.

Under setup klikker du på Wireless setting.

Der vil stå et navn SSID husk dette.
Der står også en kanal, men vælg nu en anden end kanal 11.
Under security options vælger du WEP
Authentication type vælger du automatisk
Encryption strength vælger du 128 bit
Ud for passphrase skriver du en kode, og efterfølgende trykker du på generate. Sørgs for at key 1 er markeret, og tryk på apply.

Nu er din router sat op til WEP, og så mangler vi blot dit netkort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 13:03 #26
Du kan godt ændre dit SSID hvis du gerne vil kalde dit netværk noget andet. Putte f.eks. er valid.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 13:04 #27
Gør lige dette og meld tilbage, så tager vi resten.

Imens stikker jeg lige ned og køber nogle smøger, dem går der en del af  :-)
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 13:17 #28
Ok jeg er med så langt. Da jeg trykkede apply arbejdede den og endte derefter på samme side, nu med de ændringer, jeg havde foretaget.

Efter jeg ændrede ovenstående mistede jeg den trådløse forbindelse, som ellers hele tiden havde været på ifølge ikonet i nederste højre hjørne.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 13:20 #29
Det er helt i orden. Den skal smutte, men den finder vi igen. Du kan godt lukke browseren ned, for nu skal vi igang med netkortet.
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 13:27 #30
Ok den er lukket.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 13:30 #31
Klik på det trådløse netværksikon nederst til højre, så du åbner Netgear smart wizard.

Klik på fanebladet settings.

Networkname(SSID) skal være det samme som det du satte ind i routeren. F.eks. Putte
Network type markerer du access point
Under security markerer du WEP
Vælg 128 bit kryptering
marker Create with passphrase, og skriv dit kodeord i boksen nøjagtig som du gjorde i routeren, og der er forskel på store og små bogstaver. Key1 skulle gerne være default.

Nu kan du trykke på apply, og lukke det ned. Det skulle nu være muligt at koble dig til routeren trådløst.

Jeg krydser fingre  :-)
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 13:39 #32
Når jeg åbner Netgear smart wizard er der ikke et faneblad der hedder settings, kun statistics og about. I starten fandtes fanebladet settings, kan godt huske det... Skal jeg indsætte den medfølgende cd og installere driver and utility igen?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 13:40 #33
Heller ikke hvis du højreklikker på ikonet og vælger egenskaber ?
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 13:44 #34
Ved højreklik på netgears ikon i nederste højre hjørne får jeg kun følgende muligheder: open, about og exit. Og ved højreklik på skrivebordsikonet -> egenskaber får jeg tre faneblade: generelt, genveje og kompatibilitet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 13:47 #35
Så prøv at give den CD'en igen, for du skal frem til settings.
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 14:16 #36
Ok. Jeg har afinstalleret netkortet, installeret det igen, åbnet netgear smartwizard på fanebladet settings og gjort som du anbefalede. Status for trådløst netværk er stadig ingen forbindelse.
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 14:18 #37
Når jeg beder om at få vist de tråsløse netværk, får jeg at vide, at windows ikke kan konfigurere denne trådløse forbindelse.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 14:21 #38
ok
tænker
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 14:26 #39
XP mener det trådløse netkort, så det er ikke korrekt installeret.

Du må prøve igen at afinstallere det og så anvende 14/03-2006 12:44:38 til installationen igen. Husk at USB dimsen først skal i til sidst.
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 14:29 #40
Har gjort det som tidligere beskrevet. Prøver lige at genstarte, før jeg afinstallerer igen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 14:31 #41
Genstart også routeren ved at fjerne strømmen i 10 - 15 sekunder
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 14:31 #42
Hvad farve har det lille ikon rød, grøn eller gul ?
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 14:37 #43
Det hjalp tilsyneladende at genstarte computeren. Der er nu tråløs forbindelse og jeg kan bruge explorer og outlook. Windows kan dog stadig ikke konfigurere denne trådløse forbindelse... Hvad kan vi gøre ved det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 14:41 #44
Ja det er lige det.

Hvis du går ind i enhedshåndteringen. Højreklik på denne computer og vælg egenskaber > Hardware > Enhedshåndtering > tryk på + ud for netværkskort > dobbelklik på det trådløse netkort.

Hvad siger status ?
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 14:45 #45
Enhedsstatus = denne enhed virker korrekt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 14:47 #46
Jamen så virker det jo det hele.

Hvor skriver den "Windows kan dog stadig ikke konfigurere denne trådløse forbindelse"
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 14:48 #47
Er det i status for trådløse netværk ?
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 14:51 #48
Ved højreklik på ikon for trådløs forbindelse i nederste højre hjørne -> vis tråløse netværk der er tilgængelige -> Windows kan ikke konfigurere denne trådløse forbindelse. Skal jeg prøve klikke på skift avancerede instillinger for at få windows til at konfigurere den?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 14:55 #49
Avanceret giver dig kun adgang til profilerne for de forskellige net, som netkortet har været logget på.

Prøv at klikke på opdater netværkslisten.
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 14:56 #50
Nej det skulle jeg ikke ;o) for så går det nemlig galt igen. Når jeg beder windows om at konfigurere forbindelsen under skift avancerede indstillinger, beder den om en netværksnøgle, når jeg logger på og vil ikke acceptere den nøgle jeg giver - istedet kommer det samme mærkelige svar som tidligere: 'adgangskoden til netværket skal være 40 bit eller 104 bit afhængig af netværkskonfigurationen. Adgangskoden kan angives som 5 eller 13 ASCII-tegn eller 10 eller 26 hexidecimale tegn.'
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 14:57 #51
Den er jo konfigureret, for du kan anvende email og explorer trådløs, for du har jo koblet kablet fra, ik' ?
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 14:59 #52
Virker ikke at klikke på opdater netværkslisten. Og jo, kablet er ude. :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 15:02 #53
det den beder om er  key1, som ikke er din passphrase. Den tager passphrasen, og ud fra denne genereres de forskellige nøgler, keys, og derfor kan du ikke anvende passphrase i det vindue.

Hvis du kan gå på nettet trådløst, skal du se bort fra at windows skriver dette.

Du kan gå ind i routerens opsætning igen www.routerlogin.net, og under setup wireless settings kan du aflæse key1. Du skal være meget omhyggelig når du noterer den ned, og også når du taster den ind i avancerede instillinger. Det skal være identisk.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 15:05 #54
Jeg tror nemlig det har at gøre med USB dimsen. Vi tastede jo en passphrase ind, det er jo meget lettere når den mulighed findes. Alle WEP netværk jeg  har opsat har ikke haft denne mulighed, men derimod skulle man taste selve KEY1 ind i netkortet. Det kunne tænkes, at windows ikke køber passphrase, men vil have KEY1.

Så prøv at skrive den KEY1 ned, som står inde i routeren, og brug denne i netkortet 14/03-2006 14:56:50
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 15:06 #55
Ok. Min kærestes bærbare har haft samme problem (dog med et netkort istedet for usb). Jeg går ud fra at vi kan løse det problem ved at gå ud fra det du har skrevet her?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 15:07 #56
Og netkablet fiser ind og ud af routeren :-)))))
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 15:09 #57
Ja dette gælder for alle WEP krypteringer i et lokalt trådløst net som dit.

Det er blot vigtig, at efter at have trykket generate i routers opsætning, at notere sig KEY1, for den er den ægte kode til netværket. Passphrasen er bare et synonym for koden.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 15:11 #58
Når du er tilfreds, så bør du lukke spørgsmålet. Det gøres ved at markere det navn nederst til venstre som du mener har fortjent point, og så trykke på accepter. :-)
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 15:17 #59
Jeps, det virker med KEY1. Lige et sidste spørgsmål: Er der en måde, hvorpå jeg kan ændre KEY1 eller få windows til at huske den, så jeg ikke behøver at taste den ind hver gang jeg logger på?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 15:21 #60
Ja det er der.
Avatar billede gfp Nybegynder
14. marts 2006 - 15:24 #61
Mange tak for din store hjælp og tålmodighed. Du har fortjent de 100 point! :-)
Vil du give mig et svar på det sidste spørgsmål, eller er det en hemmelighed? ;o)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 15:30 #62
Højreklik på ikonet, og vælg "Vis tråsløse netværk der er tilgængelige"
Under relaterede opgaver trykker du på "skift avancerede indstillinger"
Klik på trådløse netværks fanebladet.
Under foretrukne netværk skulle dit netværksnavn gerne stå. Hvis der i parantes står automatisk, er det i orden. STår der manuel forlanger den key hver gang.
Klik på dit netværksnavn og klik på egenskaber. Klik på fanebladet forbindelse, og "Opret forbindelse når dette  - - -" SKAL være markeret. Klik på tilknytning, og der skulle der gerne allerede stå dit netværksnavn, din netværksgodkendelse bør være delt, din kryptering bør være WEP og under netværksnøgle skal du skrive KEY1. Den skal selvfølgelig bekræftes.
Sørg for at Nøgleindex peger på 1 (Det er jo KEY 1 vi anvender).
Tryk på OK.
Hvis den stadig brokker sig, ændre du blot netværksgodkendelse til Åben.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 15:31 #63
Uha, jeg skal snart have nyt keyboard. Tegnene på tasterne forsvinder.  ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2006 - 15:33 #64
Jeg takker også !
Avatar billede hnyb Nybegynder
13. juli 2007 - 11:54 #65
Hey dragonknight

kan du også hjælpe mig.