Avatar billede sh_freesite.dk Nybegynder
02. maj 2001 - 14:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fil of struct

Jeg er rimeligt nybegynder mht. C.

Er der en eller anden rimeligt simpel vis, hvorpå man kan skrive/læse arbitrære structs til en fil?

Hvis jeg ikke husker meget galt, så kunne det i Pascal ordnes så simpelt som: \"File of some_record_type\", men sådan erklæres filer jo ikke i C.

Jeg kan vel godt klytte et par funktioner sammen selv, der kan lave en streng ud af en eller anden struct eller omvendt, men så skal jeg til at lave den om, hvis jeg lige pludselig beslutter mig for at lave structen om..
Avatar billede borrisholt Novice
02. maj 2001 - 14:59 #1
brug funktioner fopen og fread

Jens B http://fotx.net/borrisholt
Avatar billede sh_freesite.dk Nybegynder
02. maj 2001 - 15:39 #2
Nåja, du mner vel fread og fwrite. Thanks anyway, svaret er accepteret. Tak for hjælpen.
Avatar billede borrisholt Novice
02. maj 2001 - 15:40 #3
jaja, men du skal jo bruge fopen til at åbne din fil med.... Ikke ?

Jens B