Avatar billede s-s-l Nybegynder
13. marts 2006 - 15:25 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til ny computer

Hej alle

Skal have en ny computer. Men har ikke fyldt så meget med i udviklingen i det sidste års tid. så ville lige høre hvad i syntes om det system jeg har fundet. Kan man få noget bedre til sammen pris? Er disse ting noget man kan overclocke med et godt resultat? Jeg har PSU og grafik kort og harddisk. Så mangler ”kun” bundkort, CPU og ram.
Jeg har kigget på følgende ting

Bundkort
LANPARTY UT nF3 ULTRA-D
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&..

CPU
Athlon 64 X2 3800+
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150477

RAM
Håber jeg at i kan hjælpe mig, for jeg har ingen anelse om hvad jeg skal vælge. Det skal bare være 1 GB til omkring 1000-1500. og de skal kunne overclockes..

s-s-l
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2006 - 15:51 #1
link til dit bundkort skulle vidst have været: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=182444
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. marts 2006 - 16:43 #2
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159802 ville selv vælge dette bundkort fra asus. et super godt kort med sli (2 gfx kort) og asus er rigtig godt til OC, men så skal du også have et pci-x gfx kort

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135149 eller dette bundkort hvis skal være med agp, msi er også rigtig godt til OC

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=78966  ram der er gode til OC
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. marts 2006 - 20:20 #3
Er helt enig med drgonzo, jeg ville helt klart foretrække ASUS frem for DFI, men overvej evt dette i stedet:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=148050 - passiv shipset køling = ingen larm, og så koster det ikke meget mere.

Eller hvis du virkelig vil have det bedste af det bedste:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167996

Rammene ser også fornuftige ud
Avatar billede s-s-l Nybegynder
13. marts 2006 - 21:36 #4
nu må jeg heller lige slå fast at jeg skal bruge et bundkort med AGP. og derfor tog jeg det der DFI, da den sidste Asus generation med AGP har fået meget kritik for ikke at kunne overclocke. jeg ved godt at de helt nye asus oc meget godt. men det kan jeg desværre ikke bruge til så meget
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. marts 2006 - 22:28 #5
det msi jeg foreslår er med agp port og msi er super til OC, har et selv til socket 478 og det er super. Der følger et program med der hedder core center der gør det super nemt at OC + der er styring af cpu og chipsæt blæser. Hvilket er virkeligt lækkert for støjniveauet

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135149

Ram vil jeg stadig foreslå

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=78966  ram der er gode til OC
Avatar billede s-s-l Nybegynder
13. marts 2006 - 22:42 #6
jeg ved ikke hvor meget du ved om oc. men (undskyld mig) jeg tro ikke du ved så meget om det. alle ved da at man ALTID bruge bios til cpu OC og ikke noget program......
det med AGP port var mere rettet til egr_sli
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. marts 2006 - 22:55 #7
tror ikke du ved så meget om OC.. MSI bundkortet har en speciel chip der hedder core cell chip, som understøtter D.O.T dynamic overclock tools, core center programmet er designet til D.O.T og core cell chippen. Dette gør det muligt at OC fra programmet, ved at du stiller din ram frekvens op, følgende justerer programmet de andre nødvendige ting som fsb, voltage osv. Jeg har selv et msi kort hvor mine 400mhz ram kører 500mhz og min 3ghz cpu kører 3.72ghz 864mhz fsb med standard boxkøler og 2 80mm kabinet blæsere som eneste xtra køling, og jeg har bestemt ikke behøvet at gå ind i bios
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. marts 2006 - 22:57 #8
at skulle i bios for at oc hører fortiden til og er som regel noget der er nødvendigt på billigere kort. Kvalitetskortene fra asus og msi, altså de lidt dyrere kort er beregnet til OC og det er blevet meget nemmere
Avatar billede s-s-l Nybegynder
14. marts 2006 - 19:24 #9
nu kender jeg ikke til MSI og deres program. men problemet med at bruge program er at windows skal til at starte op og så starter programmet og oc begynder. hvis det så går galt og pc ikke kan klare oc og går i lort. så er man jo på den da man skal til at slette hele systemet for at få det væk.
når man gør det i bios er det meget nemmere at styrer og rette op på fejl.
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. marts 2006 - 20:51 #10
core cell chippen gemmer indstillingerne..så det er ligeså godt som at bruge bios.. det er meget mere sikkert end at gøre det via bios, så slipper du for at bruge cmos jumperen hvis det går galt.. med programmet sættes computeren automatisk tilbage til default indstillingerne hvis du har OC for meget, så du skal bestemt ikke slette noget for at få dine oc indstillinger væk.. der er faktisk større chance for at brænde noget af eller lave total koks i den hvis du bruger bios.. Så det du skriver (s-s-l) i din sidte kommentar passer overhovedet ikke, her taler jeg af egne erfaringer
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. marts 2006 - 20:52 #11
sidte = sidste
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. marts 2006 - 21:20 #12
du kan dog selvfølgelig stadig bruge bios hvis du vil, det er dog væsentligt mere sikkert med core center.. Det er faktisk msi kort der holder den nuværende rekord i 3dmark 2001 og 2003 for OC maskiner

men én af de mest kendte overclockere på nettet "Oppainter" har formået at sætte verdensrekord i både 3DMark 2001SE og 3DMark 2003 på netop 875P Neo-FIS2R så ydelsen og overclockingpotentialet må være helt i top.

taget fra
http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=3008

Dette er kortet jeg selv har, og det er super duper til OC, det passer selvfølgelig ikke til din socket eller noget, men det er for at vise lidt om hvad MSI kan med OC :)
Avatar billede thorkilry Nybegynder
16. marts 2006 - 02:39 #13
Nu var det jo Abit der var blandt de første, med deres Uguru clock.
http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=64&page=1
Og 3rd eye modellerne med det lille display ved siden af, giver et godt overblik ved Oc.
Men er det din første A64 så kig lidt her.
http://forums.extremeoverclocking.com/showthread.php?t=151373
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2006 - 10:53 #14
Hallooo vi hjælper jo ikke for sjov, var det ikke en ide med noget respons :)
Avatar billede s-s-l Nybegynder
09. maj 2006 - 23:18 #15
havde helt glemt den her tråd. men har droppet det med at købe ny computer. men smid et svar og i skal få nogle point
Avatar billede thorkilry Nybegynder
10. maj 2006 - 00:56 #16
øhh
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2006 - 02:20 #17
det var nu ikke så meget for point, bare lidt træls at have over 130 uafsluttede tråde man deltager i he he :)