Avatar billede lakmella Nybegynder
13. marts 2006 - 12:16 Der er 4 kommentarer

IIS & Webservice .NET 1,1

Hej..

Jeg har en webservice der kører på Windows 2003 server. På den server er der endvidere blevet oprettet et domain og en DNS server. Under IIS 6.0 har jeg oprettet en hjemmeside. Når jeg klikker på Permissions kan jeg se DOMAIN/Users har de nødvendige rettigheder.

Når jeg tilgår webservice fra computere på netværket som ikke er logget på domainet virker det fint. Men når man er logget ind på domainet kommer IE med et Brugernavn/Adgangskode vindue, og det virker ikke når jeg skriver brugernavn og adgangskode.

Er der nogen der ved hvilke indstillinger jeg mangler?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. marts 2006 - 18:09 #1
hvordan ser din web.config ud ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. marts 2006 - 18:09 #2
har du nedarvet permissions til under objekter ?
Avatar billede lakmella Nybegynder
15. marts 2006 - 12:49 #3
Hmm ja alt det er blevet tjekket. Jeg har nu ændret således at der ikke er anonym tilgang til webservice, men kun til service1.asmx. Nu virker alt, og det er slet ikke nødvendig at sende credentials.

Hvorfor?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. marts 2006 - 16:47 #4
Havde du sat siden til integeret windows godkendelse ? Eller hvad stod den til i IIS ?