Avatar billede mortensen Nybegynder
11. marts 2006 - 23:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Nye toner" eller udskifte laserprinter EPSON C900

Er der nogle experter der har tid, lyst og evner til at hjælpe mig med dette:
Jeg står i den situation at jeg er ved at løbe tør for toner i min EPSON C900 laserprinter (farve).
Det koster ca 2000.- for et sæt med 4 patroner. F.ex: http://www.enavia.com/dk/da/con/Products/Showproduct.aspx?productid=1008532
Er der nogle der kan anbefale at købe en nyere printer istedet (udviklingen går jo stærkt og priserne rasler ned).
Har rodet rundt på EDBpriser og kan se at jeg også kan købe en nyere f.ex. Canon til den pris (næsten).
Eller hvad med muligheden for uoriginal toner?
Fyld selv tror jeg ikke er interresant.
Er de medfølgende tonere ved køb af ny printer med samme kapacitet som de nye man køber?
Mange spørgsmål, men hvad kan I dygtige experter anbefale:
Ny tonerpakke til 2000.- / uoriginal toner (kr ?) / eller ny farvelaserprinter og i så fald hvilken (fra den billige ende).
På forhånd tak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. marts 2006 - 00:39 #1
Det er det samme nummer, som ved blækprintere...

De medfølgende patroner er ikke fyldt mere end 40%

Og umiddelbart ville jeg ikke gå efter en farvelaser under kr. 5000,- ->specielt ikke hvis jeg havde en i forvejen.

Men det afhænger jo alt sammen af, hvor meget du bruger den, og til hvad.

Måske ville jeg prøve uoriginale toner. Jeg har aldrig prøvet, da al min farveprinter erfaring er fra det professionelle erhvervsliv - og der vil man ikke gå på konpromis og risikere at få noget, der ødelægger maskinen.

Så kort og godt - var det mig, brugte jeg de 2000,- på originale patroner - men ville da lige kigge på prisen på uoriginale...
Og så gemme købet af en ny til om et par år. Farvelasermarkedet er kraftigt i bevægelse i øjeblikket...
Avatar billede mortensen Nybegynder
12. marts 2006 - 01:00 #2
Tak for din kommentar Ole.
Det er kun til privat brug, og vil sjældent blive brugt.
Har tidligere brugt Ink-jet printere, men ofte når de skulle benyttes var patronerne tørret ud.
Derfor er jeg glad for laser, som jeg tror har lidt længere levetid i forhold til ink, hvis de står ubenyttede (dog uden større erfaring).

Jeg mener at jeg gav 2500.- fra ny.
Ud fra det burde det jo bedre kunne svare sig at købe en nyere model.
Men hvis du har ret i (og det har du jo nok) at tonerpatroner kun er fyldt 40% kan det måske bedre svare sig med nye patroner. Evt uoriginale. (nogle link på uoriginale?)
God lørdag nat til alle der har læst hertil..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. marts 2006 - 08:45 #3
Hvis du kigger ren økonomi, og ellers har forbruget, så vær opmærksom på at det samlesæt du har fundet, også er med "lavfyldnings" toner. Hver toner holder 1500 sider.

Det holdt op imod de "dyre" tonerkassetter, der holder 4500 sider.

De dyre kassetter kan jeg finde til 1100,- stykket for de tre farver, og 400 for den sorte. Ialt 3700 for 4500 sider = 0,82 pr. side.

Den "billige" sampak til 2000 svarer til 1500 sider = 1,33 pr. side.

Men det er selvfølgelig ligegyldigt, hvis det er 20 sider om måneden du printer - så får du alligevel ikke brugt det billige sæt de næste år....

Men det er altså de "billige" der følger med printeren. Hvilket gælder ALLE lavpris lasere.
Avatar billede mortensen Nybegynder
13. marts 2006 - 17:16 #4
Ole smider du lige et svar som tak for din tid.

Håber på der er nogen, der kan overbevise mig om der er mere økonomi på længere sigt i at købe en nyere model (det er altid rart med nyt :) )

Ellers ender jeg nok med køb af org. hos http://www.mcs-data.dk/basket.php kr 3479.-
Alternativer : kompatible (ikke på lager): www.printerink4net.dk 2836.- (+fragt)
eller: fyld selv hos www.printerrefill.dk 1770.-

Tak fordi i gad at læse hertil
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. marts 2006 - 21:58 #5
Det er jo altid sjovere at få nyt udstyr - og hvis det er et væsentligt argument, er det jo bare at komme igang :-)

Men økonomisk - der er det jo altid svært at argumentere for nykøb, med mindre det gamle produkt er forældet. :-)
Avatar billede mortensen Nybegynder
13. marts 2006 - 22:19 #6
Hej Ole. Jeg takker for din tid. Jeg ender med at bestille originale toner-patroner hos mcs-data.dk til Epson c900.
Trist der ikke var nogen der kunne lokke mig til at købe nyt.
Nemmere at overbevise tøsen, når man har det på skrift ;-)

PS:Hvis nogen skulle læse dette er jeg modtagelig for gode ideer indtil tirsdag middag c",)
Avatar billede e-eksperten Nybegynder
24. maj 2010 - 11:08 #7
Hej zandyx

Til næste gang er der de uoriginale med 4.500 sider (Høj kapacitet) hos inkpro.dk til 300,- for sort og 520,- pr. stk for farverne.

Med det sideantal pr. toner er du stadig nede i 9,7 øre pr. print og det er faktisk en rigtig god pris.
Avatar billede mortensen Nybegynder
24. maj 2010 - 11:19 #8
Tak til e-eksperten.
Det vil jeg forsøge at huske til næste gang.
PS; Har de ikke en nyhedsmail man kan tilmelde sig ?