Avatar billede cyperangel Nybegynder
11. marts 2006 - 14:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASrock K 7 upgrade 990 og 200 gig seagate harddisk er uvenner

Ok.
Her er hele den sørgelige historie til at starte med.
Først fik jeg sat harddisken i, ide isntallation og sådan, fik den sat som master, og installerede windows på den. No problem, og det hele på en partition.

Undervejs i opsætningen af windows kom der nogle virusser ind, nogle trojanske downloadere, og derefter blev det rigtigt rigtigt sjovt.

Windows fik nakket en eller anden systemfil, jeg nåede ikkat se hvilken, og når jeg så forsøgte at starte computeren op, siger den nu at der manlger en systemdisk. Den kan godt starte windows op hvis jeg bruger windows cdrommen først, og går ind i reperationskonsollen og så bare eksiter.
Men, Det er ikke ligefrem nogen holdbar løsning, så jeg bestemte mig for bare at lave en ny installation. Her kommer det helt vildt morsomme så:

Når jeg nu går ind i biosen, så finder den godt nok harddisken som primary master, men den siger at størrelsen er 0 mb.
Og, windows selv siger at der er en partition på 6 gb, og det er alt hvad den kan klemme ud af den her harddisk.

Jeg har prøvet at resette bios på bundkortet, for at se om det måske kunne hjælpe, det gør det ikke.
Jeg har prøvet at sætte harddisken i en anden computer, og her kan den fint nok findes som en 200 gb harddisk.

Hva hulen kan jeg gøre?
Avatar billede cyperangel Nybegynder
11. marts 2006 - 14:27 #1
doh, det er et asrock k7 upgrade 880 bundkort. Min fejl.
Avatar billede papi Juniormester
11. marts 2006 - 14:34 #2
prøv at skifte IDE kabel. kan godt ske der er fejl i det
Avatar billede cyperangel Nybegynder
11. marts 2006 - 14:51 #3
Det prøver jeg. Jeg er tilbage om 1 minut.
Avatar billede cyperangel Nybegynder
11. marts 2006 - 14:56 #4
bøf et svar ind, pointene er dine. Så håber jeg bare at jeg ikke kommer tilbage senere med flere problemer. Den her computer har været sjov nok for mig at få til at funke....
Avatar billede papi Juniormester
11. marts 2006 - 14:57 #5
her er mit svar
Avatar billede cyperangel Nybegynder
11. marts 2006 - 15:08 #6
Tjekket nok, og mange tak.
Avatar billede papi Juniormester
11. marts 2006 - 15:10 #7
ingen årsag da