Avatar billede merrifield Nybegynder
09. marts 2006 - 11:33 Der er 5 kommentarer

skærm gået død

Jeg var hos min kæreste fra fredag til igår eftermiddags, tog på arbejde uden at tage hjem og da jeg så kom hjem tændte jeg min computer. Tændte skærmen og tænkte HVAD FAN... den stod bare og der skete ingenting, den lille grønne lampe som viser om skærmen er tændt eller på standby lyser grønt, og de højtalere som er indbygget i skærmen virker upåklageligt, hvad DÆLEN kan der værer galt ? kan det være selve billedrøret i skærmen?

Der skal lige siges at det ikker grafikkortet da jeg sagtens kan kører det over fjernsynet, men det er ret belastende i længden.

Derefter skal der også siges at skærmen er fra 2000 (en 15 tommer)
Avatar billede c-holst Novice
09. marts 2006 - 12:02 #1
Start med disse to ting:

lån en anden skærm og sæt den til eller prøv din skærm på en anden maskine

alt efter udfaldet, kan du så prøve med et andet grafikkort

så burde du cirka have lokaliseret fejlen
Avatar billede merrifield Nybegynder
09. marts 2006 - 13:07 #2
Jeg kører med fjernsyn istedet for monitor lige nu, så det burde vel ikke være grafikkortet, eller hvad ?
Avatar billede c-holst Novice
09. marts 2006 - 14:17 #3
Det lyder ikke umiddelbar til det, men du kan jo relativt nemt afklare sagen
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2006 - 14:25 #4
c-holst har helt ret, du kan nemt finde ud af det ved at teste som han foreslår. Det kan jo være "agp" udgangen der er gået på gfx kortet, så kan tv out stadig virke
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2006 - 10:45 #5
Hallooo vi hjælper jo ikke for sjov, var det ikke en ide med noget respons :)