Avatar billede nhb Nybegynder
08. marts 2006 - 14:32 Der er 5 kommentarer

Genstart af service ( print spooler)

Hjælp med genstart af print spooler på server fra klient pc uden admin ret. har prøvet med dette her men jeg tro jeg mangler admin ret.

Set ServiceObj = GetObject("WinNT://servernavn/spooler")
ServiceObj.stop
Set ServiceObj = Nothing

Set ServiceObj = GetObject("WinNT://servernavn/spooler")
ServiceObj.start
Set ServiceObj = Nothing
Avatar billede karser Nybegynder
08. marts 2006 - 15:54 #1
Jeg er ikke helt med på hvilket script sprog du bruger, men kunne man forstille sig at du kunne bruge en MMC consol istedet?

Rettigheder for services skal definreres gennem GPO (Group Policy Objects)

Du finder Services i Computer Settings > Windows Settings > Security Settings > System Services

Her skal du tillade den pågældende bruger adgang til at stoppe og starte servicen... HUSK også at tilføje Admin, INTERACTIVE og SYSTEM, som normalt har denne rettighed!
Avatar billede nhb Nybegynder
09. marts 2006 - 08:04 #2
>karser
den bruger der skal genstarte print spooleren er en dum bruger der skal ikke tænkes så meget.
Avatar billede karser Nybegynder
09. marts 2006 - 11:07 #3
okay! Fair nok!

Men hvis du mener det er rettigheder, kan det løses ved at følge ovennævnte løsning!

- Karser
Avatar billede a-tex Nybegynder
22. marts 2006 - 08:26 #4
hej

jeg har samme problem. hvor i GPO skal jeg finde det??
Avatar billede karser Nybegynder
22. marts 2006 - 22:39 #5
Computer Settings > Windows Settings > Security Settings > System Services