Avatar billede laniel Nybegynder
08. marts 2006 - 10:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan "klipper" jeg et billede ud af en .pdf fil?

Jeg har en .pdf fil jeg skal bruge nogle billeder fra til en hjemmeside jeg har lovet at lave for en ven. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at klippe 6 billeder ud fra filen og bruge på hjemmesiden hver for sig. Desuden, hvis det lykkes, skal det selvfølgelig heller ikke fylde en hel bondegård. Jeg har forsøgt mig med både Illustrator og GoLive, men jeg kan ikke knække den.
08. marts 2006 - 11:03 #1
Et generelt trix jeg har brugt:
Åbn filen med Alm. AcrobatReader (7.X)
Fil billedet der skal 'sakses'
[Værktøjer][Standard][Håndværktøj] - Makér området du skal bruge.
Vupti er området på "klipboard" - lige til at copy ind hvor du vil...

Du ka' evt. Zoome passende først ...
Avatar billede laniel Nybegynder
08. marts 2006 - 11:28 #2
Det håndværktøj er jeg ikke helt med på hvordan jeg bruger. Jeg kan godt finde det, men hvordan klipper jeg billedet ud?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2006 - 11:29 #3
Og hvis det ikke virker så kan du lave et "screenshot"  Ctrl+Alt+PrintScreen herefter gemmer du det i "Paint" og så kan du blot skære til så det passer til dit formål
Avatar billede laniel Nybegynder
08. marts 2006 - 11:30 #4
Jeg har prøvet et screenshot og Paint, men det synes jeg forringer kvaliteten betragteligt.
Avatar billede fluse Nybegynder
08. marts 2006 - 12:06 #5
kvaliteten af billedet afhænger jo meget at hvor stort det er på skærmen...

Det jeg ville gøre var at bruge screenshot, især fordi det skal bruges til web, og man kan regne med at det man ser er det man får...

Hvis du ikke kan få det til at virke, så kan jeg da godt bruge en ½ time på det.
min e-mail er fljus@edu.kts.dk (skriv lige inden du sender det så jeg ved det)
17. marts 2006 - 12:47 #6
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede louisek Mester
21. marts 2006 - 13:54 #7
Hej Laniel,

1. Som dr1 skriver vælger du dit billedmarkeringsværktøj.
2. Klik på det billede du skal bruge (det bliver markeret)
3. ctrl+c (kopierer)
4. Gå nu over i det program du vil bruge til at redigere billedet
5. ctrl+v (sætter billedet ind i dit billedredigeringsprogram)
6. Nu kan du så gemme billedet som .gif - og så skulle det gerne være klar til at gå på nettet.

Når du benytter billedmarkeringsværktøjet til at vælge dit billede, er det ligemeget om du zoomer ind på din .pdf, opløsningen er den samme - modsat hvis du benytter print screen.

Venlig hilsen
Louise
22. marts 2006 - 09:36 #8
Mon jeg skal lægge et [svar] ?
29. marts 2006 - 18:51 #9
Status ???