Avatar billede linroc Nybegynder
08. marts 2006 - 10:42 Der er 14 kommentarer

opsætning af netværk/internetadgang sbs 2003

Hej,

jeg sidder og roder med en sbs installation.

Den skal køre som webserver, ingen domaine controller og den har 2 netkort i.

Mit problem er, at når bruger "configure email and internet connection" wizard'en - så mangler jeg at kunne se det rigtige netkort.

Når jeg vælger direct broadband connection - kan jeg kun se det ene netkort (lokal) som der slet ikke er et kabel i.

Jeg skal køre på det andet kort (internet) fordi det er her min public ip er bundet op på.

Hvordan sætter man det her op (som i måske kan gætte er jeg lidt grøn i sbs og netværk)

/Cartmann
Avatar billede califfo Nybegynder
08. marts 2006 - 10:47 #1
Hvad er sbs?
Avatar billede linroc Nybegynder
08. marts 2006 - 10:48 #2
sbs : small business server, windows 2003 server
Avatar billede fedthans Nybegynder
08. marts 2006 - 14:24 #3
Er der router mellem internettet & serveren?
Avatar billede linroc Nybegynder
08. marts 2006 - 14:26 #4
Der er ingen router - bare en switch også et webstar kabelmodem
Avatar billede fedthans Nybegynder
08. marts 2006 - 14:31 #5
måske du skal bruge www.gratisdns.dk til at pege på din offenlig ip adresse:) har et domænenavn?
fedthans
Avatar billede linroc Nybegynder
08. marts 2006 - 14:34 #6
jeg bruger gratisdns til at pege på min ip.

Problemet er at når jeg er inde i internet connection wizard'en så kan jeg ikke vælge mellem mine netforbindelser. Jeg kan kun vælge den ene - og det er den er til det lokal net.

Hvorfor kan jeg ikke se begge forbindelser derinde ??
Avatar billede linroc Nybegynder
08. marts 2006 - 14:38 #7
ups - kom til at angive et svar :-)
Avatar billede fedthans Nybegynder
08. marts 2006 - 14:41 #8
Har du kikket i Enhedshåndteringen om driverne er i orden? og den ene ikke er Deaktiveret?:)og har du givet netkortene en ip adresse?
Avatar billede linroc Nybegynder
08. marts 2006 - 14:43 #9
begge kort er enabled og hvis jeg laver en ipconfig får jeg,
ip adresser på begge to.....jeg forstår ikke en hat
Avatar billede linroc Nybegynder
08. marts 2006 - 14:47 #10
kan man angive et eller andet sted at den ene adapter er til lokal net og den anden er til internet - det ligner at der er byttet rundt på noget her.
Avatar billede fedthans Nybegynder
08. marts 2006 - 14:56 #11
er heller ikke helt sikker... men jeg bruger 2 kort også men den ene er til nettet den anden er til LAN mit eget private netværk... kikker på det når jeg kommer hjem:).køre selv SBS... har du en forklaring hvorfor at det skal køre sådan, mener hvorfor bruger du ikke et kort til begge?
fedthans
Avatar billede linroc Nybegynder
08. marts 2006 - 14:59 #12
jeg har ikke en særlig grund til at køre med 2 netkort - havde bare opfattelsen at det var nemmere med 2 kort. Måske skulle jeg prøve at rykke det ene ud og se hvad den siger.
Avatar billede fedthans Nybegynder
08. marts 2006 - 15:04 #13
Syntes at du skal prøve det. så kan jeg lige kikke på det senere:)
Avatar billede linroc Nybegynder
08. marts 2006 - 16:51 #14
jeg har lige prøvet med et kort alene - og kom så i tanke hvorfor jeg har 2 i. Den melder fejl på kun at have et kort når man vil køre direct broadband connection.

Men det virker nu med et netkort alene. Jeg kørte igennem selv om den gav melding om at det ikke ville du - og nu ser det ud til at spille.

Jeg forstår ikke helt det her - men hvis bare det virker :-) Så hvis der er nogen der har en god forklaring er jeg interesseret.