Avatar billede hyldal Nybegynder
06. marts 2006 - 19:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning til USB port via Citrix

Har problemer med at få udskrevet fra C5 via en usb printer på et citrix miljø.

Når jeg udskriver på min bærbar til en usb printer fra c5 via standard windows printeren, fungere det!

Men udskriver jeg fra C5 via en citrix klient til samme usb printer, fungere det ikke. Udskrives der til samme printer fra excel, virker det!

Udskriver man derimod til en printer via lpt porten fra citrix klienten, virker det!!

Er der nogen, som har gjort sig nogle erfaringer på dette område?

C5 ver. 3.0 sp3
Avatar billede mariaf Juniormester
06. marts 2006 - 19:30 #1
Jeg bøvlede med det for et års tid siden og fandt ingen løsning, men muligvis er der en hos GBS, der ved det. Forvent dog at du skal betale penge for svaret.
Avatar billede hyldal Nybegynder
07. marts 2006 - 09:58 #2
Hej  Maria

tak for svaret, hvad står GBS for?
/Hyldal
Avatar billede mariaf Juniormester
07. marts 2006 - 19:52 #3
www.gbs.dk
Spørg efter Danny
Avatar billede hyldal Nybegynder
10. marts 2006 - 06:01 #4
Problemet skyldes at man bruger en citrix universal driver, som ej går så godt i spænd med std. windows driveren i C5.

Løst ved at anvende en konvertering af printerdriver på citrixclienten, så eks. en mulitifunktionsprinter anvender en HP IV driver og så kan simple C5 printe...

MBS's udmelding er for øverigt at Citrix ikke er en supporteret platform...
Avatar billede mariaf Juniormester
10. marts 2006 - 07:43 #5
Tak forid du giver et svar. Så bliver vi andre også klogere.