Avatar billede gamletom Nybegynder
06. marts 2006 - 18:19 Der er 14 kommentarer

Kan ikke slette Zonealarm

Der er sket noget med min Zonealarm. Pludselig virkede den ikke. Jeg har forsøgt at slette den. Først med det sædvanlige "slet programmer". Da det ikke lykkedes forsøgte jeg at køre Regedit og slette nøglerne mv, men de kunne ikke slettes.
En ny version kan ikke installedes, så hvordan rydder jeg maskine for den gamle Zonealarm, således at jeg kan få en ny ind.
Det skal måske lige siges, at MaCafee fangede en virus og slettede den. Den eneste jeg har mærket er, at et scannerprogram ikke virker, og at min pc-er var blevet sat til 2090m hvilket er lidt ude i fremtiden
Avatar billede weblex Nybegynder
06. marts 2006 - 18:28 #1
Jeg har tidligere haft held med et fjerne et genstridigt program med EasyCleaner, som du kan finde her:

http://www.tucows.com/preview/355248
Avatar billede hrasmus Nybegynder
06. marts 2006 - 18:31 #2
Prøv med "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zauninst.exe" /clean
Avatar billede gamletom Nybegynder
06. marts 2006 - 18:39 #3
Tak for ideerne.
Men,
Jeg har forsøgt at slætte noget Zonealarm ved at gå ind i mappen, og derfor kan Easy Cleaner ikke finde programmet.
Og derfor har jeg ikke "zauninst.exe i maskinen mere - hvis jeg har haft den
Avatar billede gamletom Nybegynder
06. marts 2006 - 18:57 #4
Jo jeg havde zauninst.exe og jeg har renset maskine.
Men jeg kan stadig ikke installere en ny Zonealarm. Den fortæller mig, at jeg skal have en Administrators "account". Og maskine er helt min egen uden administrator.
Kan jeg bruge en anden Firewall?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. marts 2006 - 19:25 #5
Ja du kan prøve at kigge her:http://www.fnsupport.dk/fnsupport.php
Avatar billede hrasmus Nybegynder
06. marts 2006 - 19:25 #6
Det behøver ikke en administrator konto (et login på maskinen). Du skal bare have administrator rettigheder. Det afhænger lidt af hvilket styresystem (Windows 98, 2000, xp etc.) du kører.

Men under alle omstændigheder "må" du aldrig bare slette filerne fra kataloget. Hver gang du installerer et program, bliver der, foruden de filer der kommer på din maskine, og skrevet i registreringsbasen. Disse oplysninger bestemmer bl.a. hvilke ikoner der skal vises for programmet, hvilket et program der skal startes hvis du f.eks. klikker på et .doc dokument og mange andre ting.

Hvis du efterlader disse oplysninger ved bare at slette filerne uden at afinstallere, kan maskinen i bedste fald blive mere sløv af det, i værre tilfælde kan du have problemer som dem du oplever i øjeblikket, at du ikke kan geninstallere.

Du "skal" altid afinstallere korrekt ved at vælge Start -> Indstillinger -> Tilføj/fjern programmer, markere programmet og vælge Rediger/fjern.

Når du "skaden" er sket, kan du prøve at rense registreringsdatabasen med en RegCleaner som f.eks. den som weblex foreslår. Det Easy Cleaner gør, er netop at rydde de oplysninger op i databasen, som den ikke kan finde programmer til, ndetop som når du har slettet noget uden at afinstallere.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. marts 2006 - 19:26 #7
Det første link virkede vist ikke.http://www.fnsupport.dk/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. marts 2006 - 19:34 #8
Du finder firewallene under sikkerhed.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. marts 2006 - 19:37 #9
Du kan prøve tjekke om du har fået fjernet alle filer fra Zonealarm http://nh2.nohold.net/noHoldCust25/Prod_1/Articles55646/CompleteUninstallNonNT.html
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. marts 2006 - 19:43 #10
De nøgler du ikke kan slette i regededit, højreklikker du på og vælger tilladelser. Så kan du tage fuld kontrol over nøglerne.

Tip: Tag backup af regedit først.
Avatar billede gamletom Nybegynder
06. marts 2006 - 22:44 #11
Mange tak for hjælpen, men jeg er ikke kommet længere.
Selvfølgelig ved jeg godt, at jeg skal bruge et program og ikke bare slette filerne i et katalog. Men hvad skal jeg gøre, når filerne ikke "vil" slettes?
Jeg kan stadig ikke installere en ny zone-alarm, idet jeg får de sædvanlige beskeder. Bl.a. kan jeg ikke bruge højre museknap i "regedit" og slette zonealarm dér.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. marts 2006 - 22:50 #12
Normalt plejer man at kunne fjrne genstridige filer i fejlsikret tilstand med systemgendannelse slået fra, hvis ikke så prøv med et gratis program der hedder Dr.delete
07. marts 2006 - 04:30 #13
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. marts 2006 - 01:10 #14
Når du ikke kan af eller geninstallere Zonealarm, må du slette de mapper og filer der er vist i det link jeg lagde til dig. Ang dit højreklik, så prøv om denne fil ikke kan hjælpe dig http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/contextmenu.reg Kør den i normaltilstand, når du har slettet de filer i fejlsikret.