Avatar billede jimgordon Nybegynder
06. marts 2006 - 12:25 Der er 2 kommentarer

Synkronosering af to MS SQL 2005 db'er

Har to test SQL 2005 db'er i et udviklingsprojekt. Den ende er online, den anden har jeg lokalt på min maskine. Hvis jeg ikke er online f.eks i toget, bruger jeg den lokale, ellers altid den online db.

Hvad er den næmmeste måde at holde de to databaser synkrone på. I toget kan jeg rette i den lokale der skal opdateres til den online server når jeg kommer på nettet. Ligesom jeg kan ændre i den online server når jeg er på nettet og derfor automatisk vil have opdateret min lokale db, så den har de nyeste ændringer til jeg kommer offline.

Forslag, link, der kan hjælpe mig :)
Avatar billede trer Nybegynder
06. marts 2006 - 19:53 #1
Nemt er det ikke, men merge-replikering er det du skal kigge på.  her kan du få ændringer skubbet begge veje når du synkroniserer.
Avatar billede jimgordon Nybegynder
30. september 2006 - 14:34 #2
Smider du et svar