Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. marts 2006 - 21:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Cyrus Imap og Postfix problem

Jeg har installeret Cyrus Imap sammen med Postfix på min FreBSD 6 maskine. Postfix modtager fint mail - for det kan jeg se via webmin.
Jeg kan ikke logge på via Squirrelmail, pop3 og imap udefra.
Kan det være noget med opsætning af Imap eller har det noget med adgangsbegrændsninger på denne BSD-maskine?

Hvor skal jeg starte..
Avatar billede Syska Mester
05. marts 2006 - 22:17 #1
Hej igen.

Det er helt sikkert Cyrus imap, der ikke er konfigureret rigtigt....

Jeg bruger slev Courier-imap og postfix er så konfigureret til at levere til Maildir i stedet for mbox.....

// ouT
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. marts 2006 - 22:30 #2
Hejsa, jeg har også konfigureret postfix til at ligge mails i /Maildir men der kan ikke skabes connection til Imap.
Jeg har lavet en netstat -an og den siger ikke noget..

Loggen siger heller ingenting.
Mails kan fint sendes til mailserveren og jeg kan sende fra webmin.
Jeg kan ikke connecte udefra med nogen klienter - hverken med pop eller imap
Avatar billede Syska Mester
05. marts 2006 - 22:32 #3
Så er jeg ret sikker på du ikke har startet din imap....

Tror cyrus ligger et start up script et sted ala:
/usr/local/etc/rc.d/cyrus-imap.sh forcestart eller noget i den retning
og /usr/local/etc/rc.d/cyrus-pop3.sh forcestart

kun 100% gæt.....
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. marts 2006 - 22:55 #4
Nope, de findes ikke i rc.d.
Cyrus ligger her /usr/local/cyrus
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. marts 2006 - 23:06 #5
Jeg får denne når jeg prøver at logge ind i squirrelmail:
Error connecting to IMAP server: localhost.
61 : Connection refused
Avatar billede Syska Mester
05. marts 2006 - 23:15 #6
Kan du lave en:

telnet localhost 143
eller
telnet localhost 110
????

hvad giver en:
ps ax | grep imap
eller
ps ax | grep pop
????

Et eller andet siger mig at pop3 og/eller imap ikke kører....

// ouT
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. marts 2006 - 23:34 #7
Aha, med telnet kan heg ikke connecte hverken 110 eller 143.

ps ax | grep imap
49132  p1  S+    0:00.00 grep imap

ps ax | grep pop3
49139  p1  R+    0:00.00 grep pop3
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. marts 2006 - 23:46 #8
Hvad betyder det?
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
06. marts 2006 - 10:33 #9
Ok, jeg har taget skridtet og har lavet en 'make deinstall' i cyrus porten.
I stedet har jeg installeret courier-imap og har startet begge services beskrevet ovenfor. Jeg kan også telnette til begge porte.
Men nu kan jeg stadig ikke logge ind på webmail og ved pop3.
Jeg får her en:
ERROR:
ERROR: Connection dropped by IMAP server.

Jeg tror det er et login problem med noget pam, men det ved jeg ikke.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
06. marts 2006 - 10:52 #10
Jeg har oprettet en ny tråd her: http://www.eksperten.dk/spm/692929
Kig engang buzzzz
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
06. marts 2006 - 10:52 #11
.