Avatar billede webstuff Nybegynder
05. marts 2006 - 20:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Går og overvejer at skifte til unix, men vil gerne have lidt fifs

Jeg går her og overvejer at skifte fra Windåse til Unix.
Men der er nogle ting jeg gerne vil vide, såsom hvilke programmer der kan køre på Unix og om der er nogle specielle ting man skal tage hensyn til osv..
Primært skal jeg kunne bruge:

Photoshop
Macromedia
MSN Messenger
Smart FTP
Steinberg Cubase (Musik-redigerings Program)
Kan man bruge dem på nogen måde i Unix, er der evt. en Unix version af de programmer?

Har Unix en Media Afspiller ligesom MS's Mediaplayer?

Kan man godt installere Unix som "Stand Alone" styresystem?

Er der svært at bruge Unix hvis man kun har prøvet Windåse førhen?

Og hvis der er andre ting jeg skal vide, må i MEGET gerne sige det..
----------------------------
Så tror jeg at jeg fik stillet alle mine spørgsmål, jeg ved godt at meget af det sikkert er meget dumme spørgsmål, men jeg ved absolut INTET om Unix :-)
Men der er 200 point til den mest udførlige forklaring :-)

Mvh. Andreas
PS: har stillet det samme spørgsmål i Linux:
http://www.eksperten.dk/spm/692837
Avatar billede webstuff Nybegynder
05. marts 2006 - 20:38 #1
//Lukker
Avatar billede medions Nybegynder
03. april 2006 - 22:23 #2
Kig på www.pcbsd.com <- det har næsten alt hvad du har brug for... - det er baseret på FreeBSD som er den mest kendte Unix disto.

//>Rune