Avatar billede kriax Nybegynder
05. marts 2006 - 18:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brænder kan ikke aflæse cd'er

Hejsa

Har et problem med min HP brænder.

Xp kan godt finde drevet, men når jeg sætter en cd i drevet kan den ikke aflæse den. Det gælder både tomme cd'er og cd'er med indhold. Jeg har et dvd drev ved siden af som virker fint.

Min hardisk er koblet til via det der RAID (Har ikke helt forstand på det) Det vil sige at både Primær og Sekundær IDE er fri. Har prøvet at flytte lidt rundt på dem, samt at gøre brænder til master, og mit dvd drev til slave og vice versa.

Skal lige siges at jeg er lidt "grøn" hvad pc'er angår, men har dog lidt forstand på det :-)

Håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede follmann Novice
05. marts 2006 - 18:24 #1
Det tyder på et defekt drev. Hvis du er heldig kan en rense cd måske klare det... Der kommer jo af og til lidt skidt ind til laseren.
Avatar billede kriax Nybegynder
05. marts 2006 - 18:49 #2
Kan der være andre muligheder? Har prøvet at flytte rundt på drevene, men jeg har har ikke helt styr på hvordan det skal sidde for at fungere.
Avatar billede kriax Nybegynder
16. december 2009 - 22:49 #3
Lukker