Avatar billede tschmidt Nybegynder
05. marts 2006 - 10:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

send email ved lav disk plads

Jeg mangler et program der kan checke diskplads automatisk og sende en mail når der er under en vis mængde plads på en given disk. Primært skal den kunne checke lokalt, hvis den også kan checke over nettet er det fint, men ikke et krav. Og det skal være gratis...
/tschmidt
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
05. marts 2006 - 10:46 #1
Hvilket styresystem?
Avatar billede tschmidt Nybegynder
05. marts 2006 - 10:48 #2
windows 2000/XP
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
05. marts 2006 - 10:51 #3
Så kan du bruge Performance i Control Panel - Administrative Tools.
Du skal ind i Performance Logs and Alerts og oprette en ny alert. Der vælger du så at oprette en counter på Logical Disk (ikke Physical) - Når du vælger logical disk, får du mulighed for at vælge, hvilket drev, du vil overvåge (du kan så oprette en coutner for hvert drev).
Når counters er oprettet går du ind i actions og vælger, hvilken action, der skal udføres ved alert.
Avatar billede tschmidt Nybegynder
05. marts 2006 - 11:21 #4
I windows 2000 kan man vist ikke vælge logisk disk - men kun fysisk disk. Logisk disk findes dog i XP

Mht. mail, - er man så nødt til at implementere en eller anden mailer? Det optræder jo ikke som en option at sende en mail. Kun en netværksbesked
Avatar billede tschmidt Nybegynder
14. august 2006 - 12:39 #5
Lukker