Avatar billede cklips Nybegynder
02. marts 2006 - 14:12 Der er 4 kommentarer

Prøver mine kolleger nu at hacke mig?

Jeg kører Windows XP på mit arbejde.

I den sener tid er der begyndt at dukke "Failure Audit"s op i min Event Viewer under "Security"
hvor user name og domain svarer til en af mine kolleger og hendes arbejdsstation.
Hvad er det hun forsøger og hvad kan jeg gøre ved det?

Event'en ser nogenlunde sådan her ud:

Source: Security
Category: Logon/Logoff
Type: Failure Aud
Event ID: 529 (og 680)
User: NT AUTHORITY/SYSTEM
Computer: VWXYZ (min computer)

Description:
Logon Failure:
    Reason:        Unknown user name or bad password
    User Name:    ab12345 (hendes brugernavn)
    Domain:        ABCDEFG (hendes pc navn)
    Logon Type:    3
    Logon Process:    NtLmSsp
    Authentication Package:    MICROSOFT_AUTHENTICATION_PACKAGE_V1_0
    Workstation Name:    ABCDEFG
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. marts 2006 - 14:26 #1
Der er lidt forskellige muligheder, hacking (forsø på at gætte et password) kunne være en option:

http://www.microsoft.com/technet/security/topics/auditingandmonitoring/securitymonitoring/smpgch04.mspx

Prøv at søge i dette dokument på 529 for at finde de relevante steder
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. marts 2006 - 14:27 #2
Dette dokument lader til at svare meget godt til din beskrivelse:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;811082
Avatar billede cklips Nybegynder
02. marts 2006 - 14:48 #3
bufferzone: Hvis hun forsøger at gætte det lokale administrator password kunne man vel ikke se hendes bruger navn?
tonnybrandt: Hun er ikke oprettet som bruger på min PC, som altid er låst inde når jeg ikke er her.
Mit bedste bud er at hun forsøger at få kontakt over netværket imens jeg selv er logget på. Men hvordan?
Avatar billede cklips Nybegynder
22. april 2006 - 14:09 #4
Hmm, ikke meget hjælp at hente her hvad?