Avatar billede mysitesolution Nybegynder
28. februar 2006 - 21:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jernklorid vs. printplade

Hej...

Har haft en printplade i i 3 timer, men nærmest intet er sket, hvad gør jeg forkert?

Har fyret det i jernklorid 125g til en halv L... tilsat lidt øl
Avatar billede _et Praktikant
28. februar 2006 - 21:30 #1
Der står på min pakke at det er 500g til 1/2L.
Jeg tager ikke forholdet så tungt, men tilnærmer ca.

Jeg plejer at bruge varmt vand, og så vippe bakken. Så tager det normalt ikke så lang tid.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
28. februar 2006 - 21:38 #2
ja er det noget med at det helst skal være over 50 grader? skal det i hvert fald med finætse...

Det var det forhold der stod på min, men det kan jo være til et andet formål
Avatar billede _et Praktikant
28. februar 2006 - 21:51 #3
Det er muligt.

Jeg har selv oplevet at det virker bedre ved høje temperaturer.
Det er jo også afhængig af kobber tykkelsen.

Jeg syntes at huske at det ca. tager 10-30min for mig.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
28. februar 2006 - 23:03 #4
tror sgu det er for varmt :D... hældte 100 grader vand på... boblede og røg.... og nu er det sådan noget fast sort boblemasse :D
Avatar billede _et Praktikant
28. februar 2006 - 23:06 #5
Det lyder til at det var for meget af det gode :-P
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
28. februar 2006 - 23:09 #6
haha ja... men kan se der er gået noget væk... venter lige lidt til
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
28. februar 2006 - 23:25 #7
hvad fanden... der er sgu ikke sket så meget på en del tid efterhånden... ahh
Avatar billede _et Praktikant
28. februar 2006 - 23:31 #8
Ja det virker jo underligt.
Der kan måske være forskel i styrken. Mit er fra matas.

Jeg tager ca. halv halv og vandet er GODT håndvarmt. Det plejer at virke.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
28. februar 2006 - 23:39 #9
mit er 60%
Avatar billede _et Praktikant
07. marts 2006 - 20:09 #10
Jeg vil tro mit er 100%, fordi der er ikke nogen angivelse af %
Avatar billede 123freddy Nybegynder
14. marts 2006 - 10:33 #11
Blandingsforholdet skal være rigtigt fra starten..men hellere "lidt" for stærk som for svag...øl og varme er også godt og fremskynder processen..hvis suppen bliver slidt og sløv kan den peppes op med lidt saltsyre (1-2 teske alt efter mængden)..afbrugt ferroklorid passer sagtens ned i afløbet....men er en meget farlig miljøgift og burde på det bestemteste afleveres på rette sted til forsvarlig destruktion ..håber det lykkes for dig ..hilsen F.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
03. juni 2006 - 11:42 #12
opret svar...
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
06. juni 2006 - 08:53 #13
lukker then