Avatar billede barken Nybegynder
28. februar 2006 - 13:46 Der er 5 kommentarer

Åbningsmappe i Stifinder

Jeg vil gerne ændre den måde Stifinder åbner. I stedet for mappen Dokumenter, vil jeg gerne, at den åbner i en undermappe. Hvordan gør jeg?
Avatar billede nva Praktikant
28. februar 2006 - 14:06 #1
Avatar billede nva Praktikant
28. februar 2006 - 14:10 #2
Avatar billede falster Ekspert
28. februar 2006 - 16:28 #3
Du kan også downloade Tweak UI fra Microsoft:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Med den kan du ændre placeringen for alle de såkaldt "Special folders" og dermed, at dine dokumenter skal søges et andet sted.
Avatar billede barken Nybegynder
01. marts 2006 - 00:33 #4
Det er jeg med på, og det virker også, men jeg vil gerne have, at jeg via højreklik på start og valg af Stifinder åbner i en af mig valgt mappe. That's what I am looking for!
Avatar billede falster Ekspert
01. marts 2006 - 09:58 #5
OK - men så åbner Sifinder da vel ikke i "Dokumenter", som du spurgte om. Men i Menuen Start. Og det tror jeg ikke kan ændres. Se eksempelvis:

http://www.winguides.com/forums/showflat.php?Board=brdQuestions&Number=111852

citat:

"There's 3 ways to open Windows Explorer, right-click the Start menu and Explore [can't be changed], right-click My Computer and Explore [can't be changed], or the icon in the Accessories part of the Start menu. The first 2 can't be changed because My Computer is essentially a folder and so is the Start Menu. The last one can be changed by putting something different in the Target: box."