Avatar billede kroxx Nybegynder
28. februar 2006 - 09:07 Der er 1 kommentar

Kan ikke klare 2 overførsler samtidig

Vi har 2 lan adskilt af en isa-server. Problemet er, når en bruger overfører til én speciel server og en anden starter en overførsel til den samme, bliver den første kastet af med fejlen: "netværksstien er ikke længere tilgængelig".

Hvis vi fjerner isa-serveren så der er direkte forbindelse til serverne er der ingen problemer med at overføre samtidig. Vi har tidligere haft en netgate firewall med samme problem.

De 2 lan (produktion & servere) er forbundet direkte af 4 g.shdsl forbindelser som der også bliver kørt internet via.

Hvis der er nogen der har nogen ideer til hvad der kunne være problemet, ville vi være meget taknemmelige! :)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
28. februar 2006 - 12:47 #1
Det er din route mellem de 2 server som ISA server ikke kan/eller vil opløse.

Se på hvilke regler du har mellem de 2 server og om ISA kan tillade trafik mellem de 2 server.
Hvis produktion skal have adgang til servere skal der være en regel der tillader trafik fra produktion og tilbage hvis det skal være sådan.