Avatar billede gnuggi Nybegynder
27. februar 2006 - 16:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med Advanced Startup Manager

Hej eksperter! =)

Jeg downloadede programmet: Advanced startup manager på pcworlds hjemmeside, og det var virkelig dejligt at slippe for diverse opstartsprogrammer. MEN... Hver gang jeg logger på min bruger på min pc kommer der et vindue op, der siger: System32  Disse filer er skjulte. Denne mappe indeholder filer, som sørger for, at sytemet fungerer korrekt. Du bør ikke ændre mappens indhold.

Og jeg har ikke prøvet på at ændre noget i systemet, jeg installerede bare programmet. Nu har jeg så afinstalleret det, men det virker ikke.

Jeg ville være uendelig taknemmlig, hvis nogen af jer derude kunne hjælpe mig med at slippe for det vindue, når jeg logger på.

På forhånd tusind tak!!!
27. februar 2006 - 19:04 #1
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.1go.dk/
27. februar 2006 - 19:06 #2
[Start][Kør][MSConfig] - Fanen START - fraklik 'mistænkelige' elementer
eller
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
(Opretter [StartUp] icon i Kontrolpanel.)
Avatar billede gnuggi Nybegynder
27. februar 2006 - 21:13 #3
Hej igen!
Det første du skriver er: Start-MsSConfig-fanen START- fraklik 'mistænkelige'. Det sted hvor der står 'mistænkelige' kan jeg ikke finde. Ikke under fanen START. Men indtil videre tak for hjælpen.
27. februar 2006 - 22:16 #4
... og så lukker du bare spm. ???
27. februar 2006 - 22:18 #5
Det jeg mener at hvis der står noget om Explorer skal åbne en mappe (\System32\) så fraklik den...

Er oplevet en del gange før i andre tråde her på Eksperten.dk - typisk efter folk har afinstall et eller anden program eller anden form for 'oprydning' som 'mangler' noget alligevel...
Avatar billede gnuggi Nybegynder
28. februar 2006 - 16:43 #6
Hej igen dr1. Jeg er ny, så hvis jeg kom til at lukke spørgsmålet er jeg ked af det. Efter jeg skrev det sidste, gik det op for mig at jeg havde dummet mig =). Men jeg har altså prøvet at gå ind i Msconfig - start men der er ingen opstarts programmer der hedder noget med \system32\. Må nok have fat i microsoft.
28. februar 2006 - 20:25 #7
Vi ruller videre alligevel - er en flink gut...

... diktér præcist hvilke 'elementer' der startes op ifølge
[Start][Kør][MSConfig] - Fanen START
og/eller
[Kontrolpanel][StartUp]
Avatar billede gnuggi Nybegynder
01. marts 2006 - 16:26 #8
Under Msconfig - start:

hpsysdrv
hkcmd
KBD
sgtray
coloreal
RECGUARD
"RUNDLL32
ps2
""
mmtask
"ICO
FSM32
TNBUtil
FSSW
ispnews
Bearshare  (har jeg slettet for længst)
CTDVDDet
"CTHELPER
SBDrvDet
UpdReg
ItunesHelper
Datalayer
LaunchApplication
"Dit
gcasServ
point32
NeroCheck
rundll32
""
Steam
WCESCOMM
ctfmon
-Og herefter kommer alle mine små programmer mm. Printer fx. (Har tjekket, og de er alle 100% uskadelige.)

Tudind tak for din hjælp!
03. marts 2006 - 09:58 #9
Lige en hurtig:

Prøv alligevel at fraklikke det meste (og Bearshare SLETTES) - genstart og se hvad der sker.
Tilklik (?) én ad gangen  - genstart og se hvilke der driller ...

Der er flere af ovennævnte som ikke 'absolut' skal være med i opstarten hver gang.

Det er muligt at det er letterer med [StartUp] iconet i Kontrolpanel - Ref.: [27/02-2006 19:06:03]
Avatar billede gnuggi Nybegynder
03. marts 2006 - 18:02 #10
Kan det ikke skade opstart af computer mm.? Synes bare d lyder lidt trixy - if u know what I mean...
05. marts 2006 - 00:22 #11
... Næææ -

Lige en hurtig ud af hovedet:
* Steam - noget med netværk/internet ved visse spil
* NeroCheck - får Nero prg. til at automatisk starte op ved brug af en tom CD - Får NERO prg til at automatisk start op ved brug af tom CD ...
* coloreal - noget med finjustering af farverne på din skærm
* MS Antispyware...
osv osv

Så længe at linien ikke er slettet helt i MSConfig eller [StartUp] ka' dt jo altid knastes på igen... hvis det er _meget_ (?) vigtigt at skal være med i opstarten - hver gang - hvad dag...