Avatar billede dumza Nybegynder
27. februar 2006 - 14:42 Der er 6 kommentarer

Skal have ny pc, vil den klare bf2 flydende

Hejsa, har sammlet mig frem til
Asus A8N SLI motherboard
Thermaltake Soprano kabinet
Segate 120gb SATA II Harddisk
1024mb Corsair ram (uden kølerplade) pc3200
Inno3D 7800GT gfx kort
Amd Athlon64 bit X2 3800+ CPU
NortQ 400W PSU

Og kommer den computer til at klare BattleField 2 flydende i alt på high og høj opløsning?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. februar 2006 - 14:47 #1
Ja det gør den. Superfedt grafikkort :)

Afgørende er ram, processor og vigtigst af alt grafikkort. Den config du har lavet sparker røv på alle punkter ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2006 - 20:10 #2
Ville nok vælge denne strømforsyning i stedet: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=172396

Ellers ok maskine.
Avatar billede strych9 Praktikant
27. februar 2006 - 20:11 #3
Ja det gør den.
Men kigger jeg på hukommelsesforbrug her, så sluger bf2 let 750MB RAM bare for sig selv. Så du skal have mere RAM i den hvis det skal være HELT flydende og hurtigt loadende og du samtidig gerne vil køre nogle andre programmer på maskinen.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
28. februar 2006 - 10:12 #4
Det kunne der være noget om :) Er det ikké noget med at xp gerne skal have 192 bare til sig selv.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. februar 2006 - 12:02 #5
Det er nok ikke meget galt.. så man skal ikke køre mange messengers og print monitors og antivirus og teamspeak osv førend bf2 vil begynde at swappe hukommelse til hdd.. langsomt.

Desuden mener jeg at spillet kan gemme banerne i RAM så man kun behøver at indlæse diverse textures og shaders osv een gang, hvis det hele altså kan være i RAM. Under en langvarig session hvor den skifter mellem 8 maps konstant er det en fordel.
BF2's udnyttelse af hukommelsen er sådan set fin. Den benytter bare en hulens masse af det.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. maj 2006 - 15:58 #6
Afslut venligst spørgsmålet hvis du mener vi har hjulpet dig!