Avatar billede hmann Nybegynder
24. februar 2006 - 09:34 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

bærbar på nettet igennem pda'ens GPRS-forbindelse

Hejsa..

Jeg har en Qtek 2020i (indbygget tlf, bluetooth og WLAN).
Jeg kan fint gå på nettet overalt via GPRS.

Nu kunne jeg godt tænke mig at få min bærbare computer på nettet via min Qtek. Min bærbare har også bluetooth

Har fundet ud af at hvordan jeg sætter qtek'en til at fungere som modem, men når jeg så forbinder computeren til den, kommer den og spørger hvor til den skal ringe op (som om det var en normalt "gammeldags" modem)..

Men den skal jo ikke ringe op til noget nummer, men bruge qtek'ens GPRS forbindelse til nettet..

Nogen der har erfaringer med hvordan det sættes rigtigt op?
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2006 - 10:26 #1
http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/

Find din PDA her.. og gå ind under fax og data..

se hvordan det sættes op der.. har du ikke tdc mobil så ser du selvfølgelig bort fra evt. indtastninger de beder dig benytte, men der blive gennemgået hvordan man installere modemet og tilslutter pc'en
Avatar billede lojt Praktikant
24. februar 2006 - 10:52 #2
Du skal bare ringe op til *99# som er standardnummeret til gprs.
Avatar billede hmann Nybegynder
24. februar 2006 - 11:30 #3
hov, den point-fordeling gik ikke lige som den skulle..

(havde allerede været hos tdc uden held og havde i mellemtiden fundet ud af at nummeret var *99¤ på mywindowsmobile.dk)

så fandt selv ud af mit problem.. det var at min gprs på telefonen allerede var connected da jeg forsøgte at "ringe op" fra den bærbare - dvs den sagde hele tiden at linien var optaget..

ville have givet jer lidt points hver for jeres forsøg..
nu fik i så 100 hver, selvom jeg egentlig selv løste problemet, men så er det også fordi det er fredag ;)
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2006 - 13:20 #4
Hvor meget vil du gerne have tilbage? så opretter jeg et spørgsmål med point til dig:)
Avatar billede hmann Nybegynder
24. februar 2006 - 13:24 #5
det skal du ikke tænke på.. det går nok.. og som sagt er det jo fredag ;)