Avatar billede stoftm Nybegynder
22. februar 2006 - 21:56 Der er 3 kommentarer

Klienter mister internet

Jeg har i dag ændret på min win2k3 server. Jeg kunne ikke se scopet. Der valgte jeg "add" dhcp - valgte eksisterende server - og kan nu se mit scope. Ikke umiddelbart noget problem, men efterfølgende kan klienterne ikke længere finde internettet. Hvor kan fejlen opstå? Har tjekket klienternes opsætning af forbindelse. Der er ikke lavet nogen indstillinger under LAN forbindelser. Hvorfor var det ikke nødvendigt før jeg "addede" dhcp server? Hvad skal jeg gøre for at genoprette forbindelsen? Der er stadig forbindelse til nettet på DC. En genstart har før hjulpet på andre problemer men - ikke denne gang. Denne gang forsvandt den netop tildelte rolle som dhcp server. Hvorfor jeg skulle adde og starte den igen. Flere spørgsmål som jeg håber meget at få et par hjælpene ord til. Inden eleverne starter igen på mandag.

På forhånd tak for hjælpen
stoftm
Avatar billede levithan Nybegynder
22. februar 2006 - 22:10 #1
kan det tænkes at klient pcerne får en DHCP adresse fra en Router.. og ikke 2003 serveren? har du prøvet at slette dit dhcp scope og se ok dine clienter får en ipadresse?
Avatar billede stoftm Nybegynder
23. februar 2006 - 12:46 #2
Har nu fundet svaret. DNS var angivet forkert. Desuden var der ikke angivet router i scopet. Til sidst skulle DHCP sættes til automatisk i services.
Avatar billede levithan Nybegynder
23. februar 2006 - 13:36 #3
oki