Avatar billede sliber Nybegynder
22. februar 2006 - 13:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sortering i rapport

Hej Eksperter

Jeg har to små problemer med en rapport.

Jeg kan i egenskaber vælge at jeg vil sortere og at jeg vil sortere på feltet dato, men når jeg gør det, sorter den som om det er et helt tal, det betyder at den 18-01-2006 er højre end den 19-02-2006, hvordan ændre man det?

Jeg kunne der udover godt tænke mig at den sorterede så den nyeste dato står øverst i rapporten; hvor indstiller jeg om det skal sorteres stigende eller faldende?

Håber at der er nogen der kan hjælpe

Jesper
Avatar billede -anders- Juniormester
22. februar 2006 - 13:28 #1
Hej Jesper
Først og fremmest skal du sørge for at datfeltet er formateret til datatypen dato/klokkeslet.

I rapporten under grupperingsknappen kan du så vælge at sortere stigende eller faldende på datofeltet. Hvis postkilden til din rapport er en gemt forspørgsel kan du også i denne fremtvinge en given sortering på datofeltet
Avatar billede sliber Nybegynder
28. februar 2006 - 17:37 #2
Det var bare det eneste :-? Tak for hjælpen