Avatar billede ka Nybegynder
29. januar 1999 - 00:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

sammenlægning i en celle

Excel:
I forbindelse med en spørgeundersøgelse, har jeg lavet et regneark, som er identisk med selve det manuelle spørgeskema.
Det vil sige, at jeg f.eks. har noteret spørgsmålet samt to felter, - henholdsvis ja og nej, hvor de indkomne svar skal noteres og tælles sammen, hvor mange som henholdsvis har svaret ja eller nej. Ved gennemgangen af skemaet vil jeg da kun have behov for en form for optælling i feltet, således at excel registrerer, at jeg kun har skrevet 1 f.eks. 1045 gange i feltet. MEN jeg kan ikke se i brugervejledninger, hvordan man skal sætte en formel op for dette og hvad den skal indeholde ???

mvh

Karina Ahm
Avatar billede ruprect Nybegynder
29. januar 1999 - 14:37 #1
Hej Karina

Brug CountIF()

Eksempel:
=countif(A1:A8,"Ja")
Giver antal Ja i rangen A1 til A8

Michael
Avatar billede ka Nybegynder
29. januar 1999 - 15:09 #2
Nu ville jeg jo sammenlægge i samme celle, som jeg ville have summen, - men under alle omstændigheder har jeg prøvet din løsning og excel vil ikke acceptere denne.

Karina
Avatar billede mads Praktikant
29. januar 1999 - 15:53 #3
Jeg ville bruge Access til den slags!

Mads
Avatar billede adelhardt Nybegynder
16. marts 1999 - 09:44 #4
Hvilken version af Excel anvender du?

Formlen "=TÆL.HVIS(A1:b7;1)" skulle give antallet af celler indeholdende tallet 1 i området a1:b7
Avatar billede ruprect Nybegynder
16. marts 1999 - 10:04 #5
Adelhart:

Det er det samme jeg har skrevet - Bare med en Engelsk Excel.

- Michael

Avatar billede adelhardt Nybegynder
17. marts 1999 - 16:06 #6
Hvilken fejlmedelelse kommer excel med?
Avatar billede briann Nybegynder
29. marts 1999 - 17:13 #7
Det ville nok være nemmere at bruge databaseværktøjet i excel. Jeg tror ikke, at du uden at bruge en makro til at tælle op i cellen kan taste direkte ind i cellen.

Du kan eventuelt stå på cellen med den hidtidige sum og så taste

F2 (for at redigere cellen)
+1 (for at lægge en til summen)
Enter (for at afslutte redigeringen)

Du kan så evt. optage en makro og placere den på fx Alt-Z, hvis denne ikke er optaget.
Avatar billede tnielsen Nybegynder
20. april 1999 - 22:11 #8
Hvad hvis det ikke skal være et/en bestemt data e.g. ja, men et interval ?
Avatar billede briann Nybegynder
20. april 1999 - 22:30 #9
Hvis det skal være et interval, så bør man gå ind og opbygge en formular, der i excel opbygger en liste med dataene fra det enkelte spørgeskema. Det ligner egentligt formularer og tabeller i databaseprogrammer. Det er bare sværere at arbejde med.

Så kan du beregne gennemsnit, eller tælle hvor mange 1, 2, 3 eller hvad du nu har. Du kan bruge funktionen tæl.hvis til at tælle celler med 1-taller etc.

Mit forrige forslag er kun hvis det er ja eller nej, som jeg opfattede det oprindelige spørgsmål.
Avatar billede ka Nybegynder
21. april 1999 - 10:51 #10
Tak for hjælpen alle sammen !
Avatar billede gham Nybegynder
27. april 1999 - 01:05 #11
Prøv at gå op i menú linien i "data"
og vælg så "filter" og "auto filter" der vil så komme et
rullefelt over kolonnerne i dit regneark
der kan du så vælge hvad du vil se,prøv også "avanceret Filter"
gham.
Avatar billede isdan Nybegynder
03. maj 1999 - 21:52 #12
Nåh Hvis din Excel er på dansk brug så
funktionen TÆL.HVIS i Kategorien Statistisk. Den ser sådan ud =TÆL.HVIS(E8:E12;"nei") For eksample. husk at bruge " når der er tale om tekst.
Avatar billede nsg Nybegynder
02. juli 1999 - 10:04 #13
Hej Karina,

Kunne du ikke lave en pivottabel pba din dataliste. Så kan du selv vælge om der skal summeres på numerisk værdi eller et antal registreringer.
28. marts 2001 - 16:55 #14
ka, det ser ud som om dette er løst - accepter venligst et svar, så det kan blive lukket.
25. april 2001 - 23:35 #15
:-|
Avatar billede steen_e Nybegynder
17. juli 2001 - 11:25 #16
Ja, så er det vist snart lukketid! Hallo, ka, er du der?!?

Ellers må admin da snart tage og slette alle disse gamle spm!
12. september 2001 - 12:05 #17
Hallo ???
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 03:45 #18
måske lukke tid???
Avatar billede drdal Nybegynder
03. januar 2006 - 08:13 #19
Godt Nytår!!