Avatar billede macvegan Nybegynder
22. februar 2006 - 10:16 Der er 5 kommentarer

logge login navn!

Hey
Nogle der kender koden til at logge windows login navnet? i et PHP script
Her tænker jeg noget a la: $_SERVER['REMOTE_ADDR'] til at logge ip'en
Tak
Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. februar 2006 - 10:20 #1
Hvis det er den bruger, du logger ind med i Windows, kan jeg på ingen måde forestille mig at denne er tilgængelig via en browser..!

Hvad ville du opnå ved at bruge Windows-brugerens logindnavn, frem for fx en basic-auth?
Avatar billede macvegan Nybegynder
22. februar 2006 - 10:32 #2
Det jeg vil opnå er at gøre vores helpdesk system så venligt som muligt! Så brugerene ikke behøver at skrive navn! Scriptet kigger altså  på windows login og printer det i tekst feltet.
Det kunne evt. også være dns/computer navnet frem for ip'en! Det skal for god ordens skyld nævnes at dette kun er til internt brug. Vi har 130 mennesker der benytter vores support sidde til fejlmeldinger. Og dette er for at spare dem for selv at skulle skrive deres navn
Avatar billede macvegan Nybegynder
22. februar 2006 - 10:33 #3
side! SORRY
Avatar billede macvegan Nybegynder
22. februar 2006 - 14:41 #4
Ingen der kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2006 - 14:47 #5
Det kan ikke lade sig gøre.. Jeg kan forestille mig, at det er muligt i .NET frameworket.