Avatar billede jensen4ever Nybegynder
21. februar 2006 - 19:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installere min mailserver

Hejsa ..

Jeg sidder her og har rodet rundt for at installere en mailserver (pop3 o.s.v) på min linux server (debian) ... Men kan S .... ikke få det til at virke. ER der ikke en venlig sjæl som kan hjælpe med at installere den for mig, eller et godt link til en "HOWTO" guide ??

På fohånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. februar 2006 - 20:06 #1
Kender apt-get install systemet på debian. jeg fil tro at f.eks. apt-get install qmail vil kunne installerer qmail på dit system uden videre. Du kunne også installerer Sendmail der er masser af muligheder faktisk er installering den mindste opgave, bagefter skal den konfigureres og så skal den drives.

Jeg har gode vejledninger til qmail og der er masser af vejledninger på nettet se f.eks. http://www.linuxbog.dk hvor du kan hente flere forskellige bøger om linux, sikkert også om installation, konfigurering og drift af mail servere
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
21. februar 2006 - 20:36 #2
Hvis du følger denne guide fra toppen, så garantere jeg din mail virker med det hele, lige efter du er færdig :

http://www.shupp.org/toaster/
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. februar 2006 - 07:05 #3
lige præcis qmail kan ikke installeres med apt-get, men der er vejlejdninger til hvordan det gøres ;-)

hvis det skal være let, så brug exim4 da det fungerer ud af boksen på en debian maskine.
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
22. februar 2006 - 19:39 #4
Jeg har lige præcis installeret qmail.. Og det virker perfekt, så ingen point i denne omgang :-)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. februar 2006 - 10:34 #5
wtf? henviser både bufferzone og scorpion_dk til installation af qmail?
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
23. februar 2006 - 16:32 #6
Det er der vel heller ikke noget forkert i, det er jo hver deres måde at installere det på.
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
23. februar 2006 - 16:37 #7
Jamen .. sådan skal det da hellere ikke være :-) .. vil da med glæde dele de point ud mellem Bufferzone og scorpion
Avatar billede razor Nybegynder
01. marts 2006 - 13:34 #8