Avatar billede korfits Nybegynder
15. februar 2006 - 21:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Copyright - Sangtekster på hjemmeside

Hej Eksperter.

Ved nogen om det er lovligt at ligge sangtekster ud på en hjemmeside uden tilladelse, eller er det et brud på ophavsretten ?
Avatar billede strych9 Praktikant
15. februar 2006 - 21:41 #1
Det er brud på ophavsrettet indtil 70 år efter tekstforfatterens død.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
15. februar 2006 - 22:49 #2
Det er ikke tilladt, men det er meget udbredt og industrien har ikke gjort noget ved det...
Avatar billede strych9 Praktikant
15. februar 2006 - 22:51 #3
Det er jo op til den enkelte rettighedshaver at gøre noget ved det.
Spørg venligst ikke hvorfor, men jeg ledte efter teksten til Santa Lucia på nettet, og fandt faktisk flere steder en besked om at teksten var taget ned fordi rettighedshaveren (forlaget) havde bedt om det... Bare som eksempel.
Avatar billede kourinsu Nybegynder
16. februar 2006 - 16:13 #4
Avatar billede korfits Nybegynder
19. februar 2006 - 23:36 #5
hmm okay...