Avatar billede octo Nybegynder
15. februar 2006 - 20:38 Der er 8 kommentarer

Problem med deling af mappe.

Har sat min eksterne til min statinære computer og har delt den så man kan se den igennem netværket på min bærbar, men hver gang jeg har genstartet min comp så er den ikke delt mere.

Hvordan gør jeg så den ikke holder op med at være delt efter min computer har været slukket?

Chris!
Avatar billede paj29 Nybegynder
17. februar 2006 - 18:31 #1
Hej chris!

Jeg vil meget gerne hjælpe men du bliver nød til lige at omformulere dit spørgsmål da jeg ikke helt er med hvor vi er henne.
Avatar billede octo Nybegynder
18. februar 2006 - 12:32 #2
Jeg har delt en af mine harddiske som man altid gør i windows, men hver gang jeg har genstartet min computer er haddisken ikke delt mere. Hvordan sørger jeg for at den altid er delt, også efter en genstart af computeren?
Avatar billede paj29 Nybegynder
18. februar 2006 - 12:47 #3
Hvorfor vil du dele en harddisk? der er jo default shares på sådan en fætter, feks hvis du vil se drev d  --> \\...\d$

Deling af en hd indebærer en sikkerhedsfaktor det ved du godt ik?
Avatar billede octo Nybegynder
19. februar 2006 - 02:21 #4
Vil have mit netværk derhjemme og når du nu vil have forklaringen kan jeg sige at jeg vil havve mit netværk således:

1 Stationær comp.
1 bærbar comp.

+ en ekstern 320 gb HDD

For at give et eksempel siger vi at min iTunes musikmappe er den samme på alle computere. Altså den er en bestemt mappe på min ekstern. Så når jeg sætter min ekstern til min stationære skal jeg kunne aflytte musikken fra den og den bærbar igennem mit netværk.

MEN det er ikke det som er problemet,.

Det jeg vil er at den eksterne skal være delt når jeg sætter den til den stationære, og derfor har jeg så delt den, MEN når jeg så har slukket og tændt den en gang eller genstartet min stationære er den ikke delt mere. Altså hvordan søger man for at den bliver ved med at være delt, selvom man slukker og tænder den? DELINGEN BLIVER SLÅET FRA NÅR DEN SLUKKER!!! HVORDAN STOPPES DETTE!??

Chris - Ja det er et luksusproblem, men jeg er et sløvt menneske så hjælp nu bare!
Avatar billede paj29 Nybegynder
19. februar 2006 - 09:27 #5
Hej Chris

Lad mig lige forklare dig lidt om deling af drev.

Drev rooden er pr. defenition synlig, f.eks. hvis du i en stifinder oppe i linien skriver \\pcnavn\d$  (lad os antage at d er din externe) så vil du kunne se alle mapper på den disk, og er du logget ind som administrator på begge computere har du fuld adgang til disse mapper, så jeg siger igen hvorfor dele drevet når du allerede har adgang kan ikke se det sry!

Hilsen

paj29
Avatar billede morhan Novice
19. februar 2006 - 11:58 #6
paj, du har med i dine overvejelser, at disse shares kun kan tilgås af administratorer?
Avatar billede paj29 Nybegynder
19. februar 2006 - 12:13 #7
jo det har jeg oxo skrevet
Avatar billede paj29 Nybegynder
19. februar 2006 - 12:16 #8
NB! af administrator eller en bruger medlem af administrator gruppen, og hvorfor skulle han ikke være medlem af administrator gruppen når det er hans egen pc'er, derfor undrer det mig også at han vil udsætte sig selv for den sikkerhedsfaktor der er ved at dele et drev, det er slet ikke nødvendigt.

i stedet for share af drev kunne han jo oxo mappe op til den disk han skal tilgå (altså den mappe på det drev hvor på dataerne ligger)