Avatar billede marz* Nybegynder
14. februar 2006 - 11:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvilken ny crt?

min gamle CRT er død... overvejede at købe LCD, har haft to på prøve  viewsonic vp930 8ms 8bit og nec 2080uxi. To gode skærme lige indtil det kommer til spil og film samt black color niveau, så kan LCD bare ikke følge med CRT.

som i kan se er jeg ude efter en 'pro' skærm med gode farver da jeg laver meget til offset tryk, og jeg spiller meget DoD first person shooter spil og ser mange serier på den.

derfor har jeg bestemt mig for en CRT istedet og afventer SED i fremtiden...

men hvilken crt?...

marz
Avatar billede krusnof Nybegynder
14. februar 2006 - 11:52 #1
Sidder selv med tryk og farver som high importance, og jeg har været meget glad for LG F900P. Ved ikke hvor man kan købe den længere, men prøv at finde den. Ellers er http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=120575 et godt alternativ. Dog er LaCie stortalenter inden for grafiske skærme. (koster bare lidt)
Avatar billede marz* Nybegynder
14. februar 2006 - 12:10 #2
tak krusnof... laCie laver ikke CRT's mere ligesom de fleste andre gode producenter er gået helt over på lcd bølgen. samungen du nævner er for lille og storbroeren 1100mb kan ikke skaffes i danmark, har lige undersøgt det igår.

jeg har kig på viewsonic p227fb, en 'dyr' skærm men med mulighed for at køre sRGB i 1920x1440@84hz
Avatar billede marz* Nybegynder
14. februar 2006 - 12:13 #3
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. februar 2006 - 12:22 #4
Min kone har lige fået en Samsung SyncMaster 1100DF. Hun er grafiker og er meget begejstret for den nye skærm. Den gamle var en LCD.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. februar 2006 - 12:23 #5
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2006 - 12:30 #6
En LG F900P har jeg haft og den var knivskarp i grafikken og virkede helt kanon til alt.

Lige nu har jeg en LG 1980 fladskærm og den virker også kanon i alt, er helt vildt så dejligt et billede den viser og virker også perfekt i spil.
Avatar billede marz* Nybegynder
14. februar 2006 - 12:31 #7
james t dk: tak men 1100df kan max køre i 1600x1200@85hz og siden jeg regner med at have skærmen i længere tid vil jeg gerne kunne se hdtv 1080i på den dvs 1920x1080...

ellers en ganske fin skærm i har.

marz
Avatar billede marz* Nybegynder
14. februar 2006 - 12:37 #8
wiseguy 18: kan ikke finde lg1980 på edb priser, men er ret sikker på den ikke slår de to lcd'er jeg nævner i min indledene artikel.

de fleste lcd'er er 6bit+2 hvilket ikke er godt nok til grafisk brug, det skal være et ægte 8bit panel, gerne med endnu bedre farve præcision internt f.eks 10 eller 14 bit.

m
Avatar billede marz* Nybegynder
15. februar 2006 - 11:16 #9
lukker