Avatar billede mr.9mm Nybegynder
13. februar 2006 - 21:23 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

En celle skal være blank

Jeg har en celle som hedder =SUM(G30)og der skal stå Kr. XXXX hvis der står noget i (G30) men når der nu ikke står noget i (G30) så står der Kr. -  der vil jeg jo ikke se på, for hvis den ikke indholder nogle tal så vil jeg have den skal være blank. Det er nok noget med jeg skal bruge en hvis formular, men det er jeg ikke lige så god til. plz. Hjælp
Avatar billede anoz Nybegynder
13. februar 2006 - 21:53 #1
virker dette - har ikke lige prøvet det...

=HVIS(g30="";"";g30)

mvh
anoz
Avatar billede mr.9mm Nybegynder
13. februar 2006 - 22:06 #2
Nej det virkede ikke lige
Avatar billede bak Seniormester
13. februar 2006 - 22:16 #3
prøv at formatere cellen brugerdefineret som
kr  #.##0_);(kr #.##0);;

(formater/celler)
Avatar billede anoz Nybegynder
13. februar 2006 - 22:19 #4
Ups - havde lige glemt, at der skulle kr. foran ;o)

Den napper du vist bare bak...

mvh
anoz
Avatar billede mr.9mm Nybegynder
13. februar 2006 - 22:35 #5
den virkede næsten bak, nu er problemet så bare at Kr. skal være venstre justeret og tallet skal være højre justeret, hvis jeg gør det på din måde, bliver det højre justeret med et mellemrum mellem kr. og tallet.

anoz. Jeg fik ikke helt fat i hvordan du mente i anden omgang det skulle se ud!
Avatar billede anoz Nybegynder
13. februar 2006 - 22:39 #6
hmmm... jeg mente ikke andet end at jeg troede bak havde fundet den løsning du ville have...

jeg ved ikke om du kan både venstre- og højrestille i den samme celle? en løsning kunne være at skrive kr. i cellen til venstre for!?

mvh
anoz
Avatar billede bak Seniormester
13. februar 2006 - 22:47 #7
kr * #.##0_);(kr * #.##0);;
Gangetegnet giver højre og venstre justering
Avatar billede mr.9mm Nybegynder
13. februar 2006 - 23:06 #8
så virkede det med den sidste, den var ikke helt fjong, da kr. nu stod helt ude til højre, ja det var jo også det jeg bad om ik :-) men den skulle stå lige som alle de andre, hvor jeg bare havde markeret at det skulle være en KR. celle nå men jeg kom frem til det rigtige svar med hjælp fra bak kom den til at se sådan her ud.  _(kr * #.##0_);_(kr * (#.##0);;_(@_)  smid er svar og du får fluks nogle point. Tak til jer begge.
Avatar billede bak Seniormester
13. februar 2006 - 23:09 #9
ok :-)