Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
11. februar 2006 - 10:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gemme object serialization i database.

Jeg har et objekt i vb.NET som jeg har serialiseret vha BinaryFormatter object, dvs objektet bliver gemt på fx en harddisk. Men er det muligt at gemme sådanne data i en database?

/Peter
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2006 - 16:59 #1
ja

skriv til en memorystream og gem det byte array du kan hive ud af den

men - overvej lig eom det er smart - hvis du laver om i din klasse, saa
kan du faa store problemer !
Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
11. februar 2006 - 17:30 #2
Gider du ikke uddybe, er ikke sikker på jeg kan se hvilket problem der vil opstå.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2006 - 17:43 #3
problemer med at deserialisere igen
Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
12. februar 2006 - 12:45 #4
Ja, men er det ikke et problem jeg vil få uanset om jeg bruger en database til at gemme data i eller bare en mappe på harddisken
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2006 - 15:00 #5
jo

det er det samme for disk fil og database

pointen er at det er nemmere at at undgaa/loeese den slags problmer med f.eks
XML end med binaert serialiserede objekter
Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
21. februar 2006 - 10:37 #6
ok.
Hvis jeg nu vælger at lave det med XML filer i stedet, kan disse så gennems i en database?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2006 - 18:08 #7
sagtens - XML er jo bare ren tekst
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2006 - 04:58 #8
OK ?
Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
11. august 2006 - 14:28 #9
Ups, bedre sent end aldrig