Avatar billede msknives Nybegynder
10. februar 2006 - 13:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ram kombination i MSI K8N Neo FSR bundkort

Jeg har lige investeriet i et nyt bundkort MSI K8N Neo FSR og en Sempron cpu til min søn. Vi har alt det øvrige, men ram af flere typer PC2700 og PC3200 samt to forskellige producenter. Derfor vil jeg gerne høre jeres råd om hvilken kombination, der vil give færest/ingen problemer. Vi har 256MB PC3200 Kingston DDR Ram og 512MB PC2700 Kingston DDR RAM samt 512MB PC3200 Elixir DDR Ram.  Jeg ved naturligvis at to helt ens ramblokke af både producent og type vil være bedst fx. 2 x 512MB, kortet er ikke til dual ram.  Men jeg forestillede mig at PC3200 rammene kunne virke fint sammen selvom Elixir og Kingston er forskellige producenter. Men måske skal man hellere samle Kingston rammene på den laveste hastighed (PC2700)for at undgå ustabilitet?  Hvad mener i?
Avatar billede huset Praktikant
10. februar 2006 - 13:56 #1
Du kan jo sådan set bruge alle sammen på samme tid, altså indtil dine DIMMs er fyldt op.

Der er mange der nok ikke er enign med mig, men jeg er af den påstand, at den sløveste RAM styre hastigheden. Her er jeg så i tvivl med mig selv, for jeg har i flere tilfælde erfaret, at det er modulet i første DIMM som bestemmer hastigheden..

Inegn af dele vil give dig problemer, så go go go :D
Avatar billede msknives Nybegynder
10. februar 2006 - 14:04 #2
Jeg har også erfaret at den sløveste ram styrer hastigheden i en PC2100 og PC2700 kombination på et MSI bundkort. Jeg har dog oplevet "drillier" tidligere, men ikke på de sidste pc'ere jeg har samlet (der er rammmene dog også ens i type og fabrikat, dog ikke alle i samme størrelse)  Mange er dog usikre på de billige Elixir, derfor søger jeg lidt info fra andre erfarne. Kingston har jeg aldrig selv haft noget bøvl med.  Vil samle hele molevitten i morgen, derfor lidt respons på forhånd. Tak indtil videre.
Avatar billede huset Praktikant
10. februar 2006 - 16:47 #3
Har aldrig haft problemer med det du omtaler
Avatar billede msknives Nybegynder
10. februar 2006 - 17:36 #4
Fint jeg går i krig i morgen og ser hvad der sker. I øvrigt var det en version 2 af bundkortet, med kun 2 ramsokler. Jeg sætter de 512MB PC2700 i min kones maskine og vil så sætte de 512MB og 256MB PC3200 af blandet herkomst i MSI bundkortet, begge maskiner kører på XP, så 512MB er minimum. Jeg siger tak for indsatsen.  Læg et svar så lukker jeg tråden.
Avatar billede huset Praktikant
10. februar 2006 - 17:37 #5
ellers tak
Avatar billede msknives Nybegynder
10. februar 2006 - 17:39 #6
OK, så lukker jeg selv.
Avatar billede huset Praktikant
10. februar 2006 - 17:41 #7
Velbekom
Avatar billede msknives Nybegynder
16. februar 2006 - 08:22 #8
Ramproblemer opstod, måtte nøjes med Kingston alene, Elixir ram gjorde pc'en genstartede blokken blev installeret i et Asus bundkort uden problemer, så forskellige mærker i visse bundkort (her MSI) kan give problemer.