Avatar billede majgaard Nybegynder
09. februar 2006 - 15:31 Der er 9 kommentarer

Hvordan får brugerne det samme skrivebord uanset hvilken lokal pc

Jeg ved at man kan sørge for at brugeren får samme profil når de logger ind på domænet, hvordan gør jeg det ??
Avatar billede holmus Nybegynder
09. februar 2006 - 15:40 #1
Ved at benytte Roaming profile...

Hvis du kigger på bruger objektet, kan du under fanen Profile, definere en sti i "Profile Path" - Så vil brugerne hente deres profil derfra... (incl. deres skriveborde)

Alternativt kan du sætte en policy op, hvor du så siger at deres desktops skal dirigeres til en bestemt placering og definerer denne ved: \\servernavn\desktopshare$\%username% (eks. så skal de bare have adgang på de respektive mapper og shares)

/holmus
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
09. februar 2006 - 16:04 #2
Du skal blot huske på at roaming profiles skal begrænses, da data kan blive ekstrem store i deres profiler.

Sæt cache limit til på dem for at undgå dette
Avatar billede majgaard Nybegynder
09. februar 2006 - 16:15 #3
Det tænkte jeg nok det med roaming profile, men hvordan skal stien se ud, for jeg har prøvet at sætte den til f.eks.: c:\test\brugernavn men så siger den bare når man logger på at den ikke kan finde den globale profil og bruger en lokal profil ?? Og hvad skal der sættes af sikkerhedsparametre ??
Avatar billede majgaard Nybegynder
09. februar 2006 - 16:16 #4
Hvad mener du med at data kan blive ekstremt store ?? Hvorfor kan de det, og vil det så ikke give problemer når brugerne begynder at forsøge at ligge filer på f.eks. skrivebordet ??
Avatar billede holmus Nybegynder
09. februar 2006 - 17:36 #5
Stien du skal skrive, skal være et netværksshare, eks. \\servernavn\desktops$\%username%

Brugeren skal være ovner, og have full control..
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
09. februar 2006 - 21:53 #6
Data bliver cached i deres profiler som eks. Internet Explore samt alt de der er i dokument mappe på skrivebord eller filer der også.

En roaming kan godt komme op på 100 til 200 mb meget hurtigt.

En simpel bliver typisk på omkring 30 mb hvis du sætter restriktioner på dem med hvor meget cache der må bruges.
Avatar billede majgaard Nybegynder
09. februar 2006 - 22:03 #7
Ok... Tak for jeres bidrag, jeg tjekker lige det hele i morgen, så ser vi om det kører...
Avatar billede holmus Nybegynder
21. februar 2006 - 10:00 #8
Hey majgaard, hvordan gik din test? Er det stadig et issue?
Avatar billede majgaard Nybegynder
23. februar 2006 - 22:56 #9
Hey.. Sorry, har ikke haft lejlighed til at teste endnu, forsøger at få gjort det snart så jeg kan få det op at køre....