Avatar billede mads_mao Nybegynder
09. februar 2006 - 10:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Wireless mister forbindelse konstant

Jeg er ved at oprette et trådløst netværk. For at tjekke, at alle komponenter fungerer korrekt, har jeg indledningsvis oprettet netværket uden nogen former for kryptering. Der er kun MAC-filtrering på, og selv det har jeg forsøgt at slå fra.

Mit problem er, at jeg har en sprit ny Linksys SRT54GX, som jeg har sat op som access point. Det fungerer fremragende med et kabel, og forbindelsen er stabil konstant. Jeg har derfor udelukket eventuelle DHCP-konflikter eller andet.
Når jeg opretter trådløs forbindelse, så holder forbindelsen max. i 2-3 minutter, så ryger forbindelsen, og der går typisk 5-10 minutter, inden jeg igen får forbindelsen. Jeg har en indbygget Intel PRO/Wireless 2200BG, som jeg forsøger at oprettet forbindelsen igennem.

Jeg håber, at nogen måske kan hjælpe mig med at kaste lys over, hvorfor jeg mister forbindelse til det trådløse netværk konstant.
Avatar billede mads_mao Nybegynder
09. februar 2006 - 10:46 #1
Det er selvfølgelig en WRT54GX fra linksys jeg har
Avatar billede rebecca Novice
09. februar 2006 - 11:37 #2
prøv ta kigge her måske samme problem>>>> http://www.eksperten.dk/spm/510160
Avatar billede mads_mao Nybegynder
09. februar 2006 - 11:41 #3
Mange tak rebecca. Det kunne godt have været løsningen, men det hjælper mig desværre ikke. Jeg var allerede opmærksom på den problemstilling.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. februar 2006 - 12:21 #4
Hvis rebecca's løsning ikke løser problemet, så prøv at resette routeren. Hold reset knappen inde til lamperne på fronten lyser.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2006 - 12:40 #5
Når du har prøvet alt dette, så prøv:
I routerens setup under Advance wireless settings kan du prøve at gøre følgende:
De Beacon interval sættes til 50
Og Fragmenttation treshold 2304
Og RTS treshold 2304
Dette vil give en stabil trådløs forbindelse.
Avatar billede mads_mao Nybegynder
09. februar 2006 - 12:52 #6
james_t_dk > Jeg har forsøgt at resette routeren, men det hjælper mig ikke.
dragonknight > Jeg vil da prøve det du foreslår. Det kan jo ikke skade.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. februar 2006 - 13:05 #7
mads mao>> ikke for at sige at du ikke har gjort det rigtigt, men de første gange jeg resatte min router gjorde jeg det ikke rigtigt. Reset knappen skal nemlig holdes inde i cirka (mindst) 10 sekunder før den resetter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2006 - 13:12 #8
Du kan også blot fjerne strømmen til routeren i 10 - 15 sekunder
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. februar 2006 - 13:16 #9
dragonknight>> At fjerne strømmen resetter ikke routeren til fabriks indstillingerne!
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2006 - 13:20 #10
nej, men det rebooter routeren, og det kan cleare evt. fejl.
Avatar billede mads_mao Nybegynder
09. februar 2006 - 14:52 #11
Jeg har foretaget reset af routeren korrekt, og det er iøvrigt forsøgt flere gange. Desuden har jeg flere gange genstartet routeren, efter at have konfigureret den. Ligeledes er PC'en blevet genstartet, for at sikre, at det heller ikke var der problemet lå.
Jeg har iøvrigt også opdateret driveren til netkortet, og jeg har også forsøgt mig med et andet netkort.

Efter at have leget lidt mere med det, er jeg nået frem til den konklusion, at der muligvis er nogle rent netværks-tekniske ting - i forhold til øvrige enheder i netværket - som ikke er helt på plads. Jeg er nok nødt til selv at lede videre, før jeg kan komme frem til en løsning.

Tak for diverse kommentarer. Det har været fint at få lidt eksterne vurderinger. Jeg melder tilbage i denne tråd, når og hvis jeg finder en løsning på problemet, eller jeg har brug for yderligere input.
Avatar billede mads_mao Nybegynder
10. februar 2006 - 09:27 #12
Jeg burde nok have tænkt på den mulighed noget før, men nu har jeg i hvert fald fundet ind til kerne i problemet. Det viste sig, at mit problem kunne løses ved simpelthen at vælge en anden kanal. Min router var sat til automatisk kanalvalg, men den var åbenbart ikke snu nok til ikke at vælge samme kanal, som andre trådløse netværk i nærheden. Jeg har nu fast sat den til kanal 3, og det kører - indtil videre - ganske upåklageligt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2006 - 15:38 #13
Det var da dejligt at høre.

Hvis du er klog, så vælg en kanal som ingen af dine naboer anvender, for det kan også give problemer.
Avatar billede rebecca Novice
14. februar 2006 - 00:26 #14
husk at lukke spg.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. februar 2006 - 07:37 #15
Find ud af hvilke netværk du har i nærheden og hvilke kanaler de bruger, med www.stumbler.net

Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede mads_mao Nybegynder
14. februar 2006 - 08:17 #16
Jeg lukker. Tak for alle input.