Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
08. februar 2006 - 18:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

variabler i en txt fil

Jeg har for første gang givet mig i kast med at hente noget tekst fra en txt fil ind i Flash. Jeg har bare glemt hvordan det er man skriver txt filen så man har flere variabler i en fil. Kan nogen give et eksempel?
Takker!
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
08. februar 2006 - 18:25 #1
ahh kom i tanke om at det jo bare er et & tegn, billige points denne vej!
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
08. februar 2006 - 18:26 #2
men er der så i øvrigt nogen der ved hvorfor jeg ikke kan få den til at skrive æøå der kommer fra filen, har inkluderet dem som characters, og de findes i fonten, fatter det ikke
Avatar billede webt Nybegynder
08. februar 2006 - 19:16 #3
Hejsa,

Du kan bruge specialtegn som ÆØÅ på to måder, a) den eksterne fil gemmes i unicode fx UTF-8  eller B) tilføj System.useCodepage = true; til 1. frame i flashen.

Derefter skulle ÆØÅ vises fint, hvad enten du bruger metode a eller b (husk ikke begge dele)

Sådan skal det vist være

Link til MM om System.useCodepage: http://www.macromedia.com/support/flash/action_scripts/actionscript_dictionary/actionscript_dictionary723.html

Eksempel fra gammelt spørgsmål:
http://exp.martin-nielsen.com/639710

Mvh
Martin
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
08. februar 2006 - 19:22 #4
Martin, du er sgu en knag! :-) det virker jo perfekt.

Points?
Avatar billede webt Nybegynder
08. februar 2006 - 19:31 #5
Heh tak tak :) *bukker dybt*

Her kommer et svar, glad for at kunne hjælpe

Fortsat god aften
Martin