Avatar billede martin_moth Mester
08. februar 2006 - 17:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IP-telefoni: Adaptere samt udbydere

hej

Det er jo en jungle...

Hvilke udbydere (helst danske) findes der, og hvem kan anbefales, og hvorfor? Er nogen bedre/mere stabile end andre?

Jeg har Internet via mit kabel-TV (TDC), så jeg skal bruge en adapter med indbygget router. Der er også 1000 at vælge imellem. Hvilke kan anbefales?

I må gerne henvise til andre sider/forums. Det jeg savner er anbefalinger og et overblik...
Avatar billede martin_moth Mester
08. februar 2006 - 17:35 #1
En liste over udbydere: http://www.gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere
Men hvilke kan anbefales?

Og hvilke adaptere kan anbefales (krav: skal ikke koste en bondegård)
Avatar billede rebecca Novice
08. februar 2006 - 19:08 #3
Jeg Har selv telsome og det fungere fint
Avatar billede martin_moth Mester
08. februar 2006 - 19:58 #4
blackie: Et link til en adapter. Hvordan bliver jeg klogere af at se på det - er det en god adapter, eller en dårlig. Er det en anbefaling eller en advarsel?
Avatar billede martin_moth Mester
08. februar 2006 - 20:13 #5
rebecca: Men hvis folk ringer til dig mens du allerede taler, hvad sker der så - for de skriver jo at du ikke kan slå banke-på fra, så der aldrig kan "dyttes optaget" når nogen ringer til dig mens du allerede taler
Avatar billede rebecca Novice
08. februar 2006 - 21:50 #6
Du kan enten vælge at lade vedkommende der ringer vente eller også tage opkaldet
Avatar billede rebecca Novice
08. februar 2006 - 21:53 #7
Du skriver du skal bruge en adapter med indbygget router, jeg ahr selv haft TDC adsl og har der brugt en Linksys WRT54G trådløs router og det har fungeret perfekt, Telsome har også Linksys router med indbygget Ip telefonadapter
Avatar billede rebecca Novice
08. februar 2006 - 21:56 #8
Du kan hos Telsome få overført dit evt. fastnetnummer eller købe et nummer for 100 kroner jeg har valgt det sidste netop for at afprøve og se/høre om det fungerede tilfredsstillende.
Avatar billede martin_moth Mester
08. februar 2006 - 23:37 #9
OK. Men det med at have banke-på kræver vel at telefonen understøtter det. Hvis den ikke understøtter del, hvordan oplever den der ringer til dig mens du er optaget det mon så - dyttes der optaget, eller ringer den bare ud uden at du tager den?

Nok om det - jeg HAR valgt telsome - de virkede lige til at gå til, og har nogle af de allerlaveste priser. Hvilken hastighed har du på din internet? Og har du overhovedet oplevet problemer, og hvor lang tid har du brugt det (blot almen nysgerrighed)

Og smid lige et svar
Avatar billede rebecca Novice
08. februar 2006 - 23:47 #10
Jeg har en 3Mbit forbindelse via fællesantenne og ja havde lidt problemer i starten det viste sig at være min adapter (sipura 1001) der var brændt af efter jeg fik en ny var der lidt med at den ikke ville registrer sig ordentligt men det klarede Telsome ved at give mig et par setpunkter til adapteren som gjorde den lidt skrappere i sin registrering siden har det fungeret upåklageligt uden støj, ekko eller andet.
Jeg har haft det kørende ca. 2 måneder nu uden problemer

Mvh.Rebecca
Avatar billede martin_moth Mester
09. februar 2006 - 13:40 #11
Sådan!

3Mbit - blærerøv ;o)
Avatar billede miss-g Seniormester
05. marts 2006 - 22:51 #12
Onfone er et nyt firma som benytter den en ny teknologi, den bedste der findes på markedet - i modsat til andre, så man ikke oplever de problemer andre leverer. Og jo, man kan godt beholde sit oprindelige telefonnr. og det er billigt.

Jeg tror TDC vil være dyre når de først kommer på banen, og så har de næppe samme teknologi Onfone, men nok lidt af det samme.

Hvis du er yderligere interesseret kan du skrive til mig (se min profil/mini-site), og så kan jeg stille dig videre til manden som kan besvare alle dine spørgsmål.

De har desværre ingen hjemmeside endnu, da det er så nyt. Jeg skal selv stå for at lave brochure og andet materiale, og kan derfor sige god for dem.