Avatar billede lasan2night Nybegynder
08. februar 2006 - 13:04 Der er 24 kommentarer

Lsass.exe.. Hjælp.. Skal af med den virus, uden at formater..

Hej.. Jeg har været så uheldig at få denne virus (lsass.exe) på min computer.. Ligepludselig genstartede den min pc, og da den startede op igen, blev mit antivirus lukket ned, og hver gang jeg åbnede den blev den ligeså hurtigt lukket ned igen..

Men problemet er nu, at jeg SLET ikke kan starte min computer op.. Lige inden den når login i windows kommer en boks op der skriver at den ikke kan finde lsass.exe eller isass.exe (ved ikke lige hvilken det er)

Nu har jeg så flyttet min harddisk over i min søsters computer, så jeg kan få lavet et viruscheck, men den kan ikke finde det.

Håber nogle kan hjælpe..
På forhånd tak..
Avatar billede fazli Nybegynder
08. februar 2006 - 13:08 #1
Jeg anbefaler at du printer mine instrukser ud eller gemmer dem på din computer da du ikke kan være på nettet under rensningen:

Når Genstarts vinduet (Isass) kommer igen så gør dette:

Start --> Kør

Skriv:

Shutdown -a

(husk mellemrum mellem Shutdown og -a)

Hent denne removal tool:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxSasser.exe

(Kør ikke en skanning endnu)

Klik på en tilfældig mappe:

klik på Funktioner --> Mappeindstillinger --> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

start i fejlsikrettilstand:
tryk F8 et par gange under opstart vælg fejlsikret tilstand og tryk enter

I fejlsikret tilstand:
kør removal tool

Genstart

Åbn en mappe, klik på Funktioner --> Mappeindstillinger -->Vis.
Sæt  flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

så burde den være væk.. :D
Avatar billede fazli Nybegynder
08. februar 2006 - 13:10 #2
hvis du ikke kan starte windows overhovedet så prøve en repair.. :)

http://fromsej.dk/html/repair.html
Avatar billede geagleeye Nybegynder
08. februar 2006 - 13:10 #3
har du prøvet med trendlines antivirus, den plejer at finde det meste.
men issass.exe en virus ?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=issass.exe&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Avatar billede lasan2night Nybegynder
08. februar 2006 - 13:11 #4
Hej igen.. Problemet er bare, at jeg ikke kan komme ind på min computer.. Det fejl vindue der kommer op, kommer inden jeg har logget på windows.. Lige nu sidder den harddisk med XP på (fra min egen computer) i en anden computer.. Har prøvet at starte i fejlsikkertilstand, men den kommer stadig med den fejl vindue..
Avatar billede lasan2night Nybegynder
08. februar 2006 - 13:11 #5
har prøvet at repair.. Hjælper heller ikke..
Avatar billede fazli Nybegynder
08. februar 2006 - 13:16 #6
har du fjernet Isass.exe?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. februar 2006 - 13:21 #7
Har du prøvet "sidst kendte konfiguration hvor systemet virkede" (hedder det vidst nok)
Avatar billede fazli Nybegynder
08. februar 2006 - 13:21 #8
Man må ALDRIG nogensinde fjerne Isass.exe da det er en fil i windows konfiguration..
Avatar billede lasan2night Nybegynder
08. februar 2006 - 13:26 #9
Nej.. Har ikke fjernet det.. Men vil gerne har virusen væk..

forevernewbie: Nej.. Ikke endnu.. Der må da være nogle der har prøvet det før?
Avatar billede fazli Nybegynder
08. februar 2006 - 13:28 #10
ja men hvis du overhovedet ikke kan komme ind i systemet og som du sagde før "Lige inden den når login i windows kommer en boks op der skriver at den ikke kan finde lsass.exe eller isass.exe" så er den fjernet prøv en repair igen..

for at fjerne virussen skal du følge:

Svar: fazli
Avatar billede lasan2night Nybegynder
08. februar 2006 - 13:31 #11
må jeg lige prøve..

Men jeg har ikke selv fjernet den..
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. februar 2006 - 13:31 #12
lasan2tonight -> Den kommer i menuen når du booter op. Prøv den, det kan ikke skade.
Avatar billede morhan Novice
08. februar 2006 - 13:43 #13
Isass (med I som i ismand) er ikke en windowsfil
Det er derimod Lsass (med L som i lassie)
Avatar billede fazli Nybegynder
08. februar 2006 - 13:48 #14
morhan --> tak for info.. det er også den vi mener. Lsass.exe.. :D
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. februar 2006 - 13:51 #15
Alternativt kan du lave en systemgendannelse fra fejlsikret med kommandoprompt http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;304449
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. februar 2006 - 14:04 #16
Avatar billede lasan2night Nybegynder
08. februar 2006 - 14:50 #17
nu har jeg prøvet at reparere igen, den kommer stadig det samme.. Når den popper up, så står der:

Lsass.exe - komponenten blev ikke fundet

Dette program kunne ikke starte, fordi.

Mere står der ikke.. Og jeg har kigget min harddisk igennem, og den Lsass.exe ligger derpå, så det er ikke fordi den mangler..

Stadig ikke nogen bud på, hvordan jeg kan få det til at virke?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. februar 2006 - 14:58 #18
Prøv lige de to ting jeg har foreslået.
Avatar billede lasan2night Nybegynder
08. februar 2006 - 15:01 #19
Done.. Viser stadig det samme..
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. februar 2006 - 15:06 #20
Så er der denne mulighed, hvis du har tålmodighed til det http://support.microsoft.com/kb/307545/en-us
Avatar billede lasan2night Nybegynder
08. februar 2006 - 15:47 #21
Virker heller ikke.. Nåh.. Der er nok ikke andet for end at geninstalere windows..
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. februar 2006 - 15:49 #22
Det tror jeg desværre du har ret i.
Avatar billede fazli Nybegynder
08. februar 2006 - 15:52 #23
yup.. en geninstallation af windows burde hjælpe.. :)
08. februar 2006 - 16:22 #24
Generelt -> http://www.helgec.dk/xp-install.html
Bemærk punktet om M$ ServicePack2 - bør (=skal) på putter FØR FØR FØR nogen som helst forbindelse til internettet (Stikket UD undervejs).

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet. Der skal nok være >40 'pakker'.

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)

Safe Surfing...