Avatar billede latro Nybegynder
08. februar 2006 - 09:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

AD/Exchange 2003 Error

jeg har en problem på en Exchange 2003, vis jeg går ind i Active dirrectory users and computers, og prøver at lave en ændring for jeg denne fejl:

The system cannot find the file specified.

Facility: Win32
ID no: c0070002
Microsoft active Directory - Ecchange Extention

og så lukker den unden videre Active directory users and computer ned.

jeg har prøvet med flere administrator kontoer og for det samme problem med dem alle,

der er 2 andre servere i det samme AD og dem er der ingen problemer med,

håper der er en som kan hjælpe!

Med venlig hilsen.
Latro
Avatar billede latro Nybegynder
08. februar 2006 - 09:40 #1
har lige opdaget at den giver den samme fejl vis jeg prøver bare at gå ind i "system manager"

:(
Avatar billede venturer Nybegynder
08. februar 2006 - 11:03 #2
Tag lige et kig i Application Log i din event viewer og se om der er nogel fejl med relation til det du skriver.

Har du prøvet fra en anden maskine at connecte til serveren med Computer Management (eller har du evt. installeret AD Users & Comps på din XP).
Avatar billede latro Nybegynder
08. februar 2006 - 14:51 #3
ja jeg har prøvet fra en anden computer, og det hjælper ikke,

men jeg prøvede og lave en ny bruger og give ham administrator rettigheder også kunne den godt, selv om jeg har prøvet med administrator konto'en og 2 andre brugere som havde rettigheder tidligere,

men gik ind i event viewer'en og der var en fejl meddelelse, den har

The 9098 Event indicates that the Microsoft Exchange System Attendant service (MAD) could not find a domain controller, did not have the required permissions to connect to a domain controller, or could not find the monitoring information for this server. The Description section of the Event may have an error code (like 0x80041001) that may help explain the cause(s) of this event. You can use the ERROR.EXE utility on the Exchange CD or the ERR.EXE utility in the Resource Kit to determine the meaning of the error code. Depending on the error code mentioned in the Description section of the event, there could be several causes for this event. Also, the symptoms seen will vary.
Following are the possible causes when the error code is 0x80041001.

men det giver bare ingen mening, siden jeg kunne lave en ny bruger som virkede + at helle systemet har kørt i et års tid uden nogle fejl,

så må sige jeg føler mig virkelig på bar bund i det her, synes ikke det giver mening
Avatar billede venturer Nybegynder
08. februar 2006 - 18:18 #4
Prøv i første omgang at slette profilen til din administrator konto. (altså profilen.. IKKE kontoen. Husk også backup af indstililnger/filer der måtte ligge i profilen, tag evt. en kopi af den) og prøv så at logge på med din konto igen hvorved den så automatisk laver en ny profil til dig.
Avatar billede karser Nybegynder
08. februar 2006 - 19:17 #5
Check dine DNS settings på din server.

Står din AD Server (Interne DNS Server) som Primær DNS server?
Avatar billede latro Nybegynder
09. februar 2006 - 10:40 #6
Tak venturer, ikke at jeg fatter hvordan det er det kan lade sig gøre men slette profilen på 2 konto's og loggede ind igen og så virkede de,

du har jeg kun et andet problem man for ikke lov til at slette selve adminitrator profilen, da den siger den er i brug, vis du ved hvordan jeg kan gøre det ville det være fedt, men ud over det så har du jo klaret mit problem du skal være velkommen til at skrive en kommentar som "svar" så jeg kan give dig dine points ;)

ps. tak for din interese Karser
Avatar billede venturer Nybegynder
09. februar 2006 - 11:13 #7
Hvis du vil slette administrator profilen er du nødt til at logge på med en anden administrakonto. Uanset rettigheder kan en bruger aldrig slette sin egen profil (da den jo er i brug når de er logget på).
Avatar billede venturer Nybegynder
09. februar 2006 - 11:25 #8
Jeg kan ikke komme med en rigtig god forklaring hvorfor det hjælper at rydde profilen. Men i andre sammenhæng har jeg været ude for at en korrupt profil får div. administrative værktøjer til at opføre sig "underligt". Løsningen står også nævnt i flere MS artikler.
Avatar billede latro Nybegynder
09. februar 2006 - 13:07 #9
ja, jeg var skam logget ind med end anden profil end den jeg ville slette :P
men det er med remote desktop, selve serveren er ikke såden lige at komme til, men tror den måske er logget ind som administrator på selve serveren, må finde en cance hvor jeg lige kan komme ned og logge den af.

og endnu engang tak for hjælpen,
Avatar billede venturer Nybegynder
09. februar 2006 - 13:27 #10
Det kan sagtens være fordi administratoren er logget på konsollen.
Når du er logget på via RDP kan du i Administrative Tools åbne "Terminal Services Manager" og her se hvem der er logget på serveren. Hvis Administratoren er på listen højre klikker du blot på "ham" og vælger "Log Off".
Så slipper du for gå turen :)