Avatar billede strit Nybegynder
07. februar 2006 - 07:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Realtek lydkort - lyd spilles også i mic

Hejsa

Jeg har købt et nyt bundkort - asrock 939DUAL-SATA2 med det her "fine" Realtek onboard lyd (ALC850).

Mit problem er, at selvom jeg absolut ikke har sat hverken højtalere eller mikrofon i lydkortet, så sker der følgende:

Hvis jeg spiller musik, så kan jeg se på måleren i MSN-lydinstillinger (den hvor man kan se hvor meget lyd der kommer ind i mikrofonen), at der kommer masser af lyd ind. DVS. når jeg afspiller musik, så bliver det registreret i mikrofonindgangen. (Om det så er hardware, eller software der er skylden, det ved jeg ikke rigtig).
Kan lige sige, at musikken også kommer ud i højtalerne, hvis jeg sætter sådan nogle til, men stadig bliver det målt i mikrofonen også.

Hjælp:| ?

- Strit
Avatar billede t-bee Novice
07. februar 2006 - 12:07 #1
Har du prøvet at tilslutte en mic?
Avatar billede strit Nybegynder
08. februar 2006 - 17:24 #2
Jaja, jeg har et headset som jeg bruger. Det virker fint på andre computere, men på den her computer er det noget skidt, pga. det omtalte problem.
Avatar billede strit Nybegynder
08. september 2009 - 14:44 #3
computeren findes ikke længere, og jeg fik aldrig et brugbart svar. Lukkes.