Avatar billede ginge123 Nybegynder
02. februar 2006 - 22:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

xp på ny hdd - problemer

Har lige fået mig en "ny" HDD. En 40GB maxtor diamond8+. Den er ubrugt og skal bruges til at have xp på da den gamle strejkede i ny og næ.

Får oprettet partion osv osv og inst. xp efter alle kunstens regler. Skal så starte op for 1. gang..... Det tager en krig og kommer kun til der hvor der står "velkommen" Ja, tak tænker jeg de næste 7-8 min :-( Prøver at slukke og tænde igen en 5-6 gange. Kommer så endelig ind til det kære landskab. Alt er fryd og gammen indtil jeg vil åbne ét eller andet. Så fryser den totalt og resetknappen må aktiveres endnu engang.
Kigger på min gamle HDD og ser at jumperen står anderledes. Sætter så jumpren som på den gamle og prøver igen. Vupti. Står der efter ca 45 sek, juhuuuuu, men nej fryser igen efter bare lidt aktivitet på skrivebordet.
Der kom i de første forsøg nogen gange en fejlmeddelelse op´. Et eller andet med LSA Shell (eksport version)
Nogen der ved hvad jeg gør galt eller hvad der er galt. Synes efterhånden at det at ligge xp på en computer skulle ligge på rygraden :-)
Har haft den på en kammerats computer. Der virkede den fint.

Nu prøvede jeg så igen her til aften at lade den køre alene. Efter lidt opstartsproblemer kommer den så op, men glæden varer kun til jeg smider en driver cd i til bundkortet. Nede igen.

Forstår bare ikke hvad der går galt. Har prøvet med jumperen i begge indstillinger (cable select og master) Den gamle står som cable select - og ja de sidder rigtigt :-)

Nogen der har en kommentar til det. Jeg er ved at smide den Hdd. lodret ud fra 1.sal
Avatar billede allanfo Praktikant
02. februar 2006 - 22:24 #1
Hvordan sidder den hd helt præcist? Sidder den på den første eller den anden ide-port på bundkortet? Sidder den på det første eller det andet stik på kablet? Står jumperen på master, slave eller cable select? Er der en anden enhed på samme kabel? Hvordan står jumperen på den?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2006 - 16:27 #2
Jeg er sikkert bare en gammel idiot, men det med CABLE SELECT har jeg nu ikke de bedste erfaringer med. Jeg ville starte med at fjerne eller disable alt unødvendigt isenkram, lan - lyd - etc. herefter ville jeg jumpe disken som master på den PRIMÆRE CONTROLLER og cd-drevet som master på den SEKUNDÆRE CONTROLLER, jeg ville gå ind i BIOS og sætte indstillingen til LOAD SETUP DEFAULT (husk at gemme) Hvis skidtet stadig ikke kører optimalt efter dette så skal vi til at tænke
Avatar billede ginge123 Nybegynder
03. februar 2006 - 17:31 #3
Den sidder på de rigtige ide porte. Den der skal køre primær sidder sidst på kabelet og den der er slave sidder på den først (den der fører videre). Den der kører slave er jumperen også sat på CS (Cable select)
Skulle jeg prøve at fjerne jumperen på den? Har dog også prøvet at lade den nye hdd køre alene med jumperen på MASTER uden held :-(
19. juni 2007 - 22:37 #4
???
Avatar billede ginge123 Nybegynder
30. marts 2008 - 12:13 #5
kan ikke huske udfaldet