Avatar billede danilo86 Nybegynder
31. januar 2006 - 21:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

windows starter ikke op

Hej

Når jeg tænder computeren skulle windows jo gerne starte op osv.
men det gør den ikke ved mig. Den når kun til at vise billedet med pentium 4 osv.. derefter sker der ikke mere. jeg har forsøgt at sætte windows cd'en i for at prøve at formatere eller reparere windows, men der er ingen reaktion på den.
problemet er kommet efter i går hvor jeg afinstallerede Ace Mega Codec Pack.. der var nogle problemer med programmet...

Håber i kan hjælpe mig :)
Avatar billede nva Praktikant
01. februar 2006 - 08:41 #1
Du skal ind i bios og sætte cd-drev til første boot-device.
Avatar billede nephew Nybegynder
01. februar 2006 - 10:34 #2
Prøv at se om ATA kablet er sat ordenligt i harddisken ?!
Avatar billede danilo86 Nybegynder
01. februar 2006 - 13:17 #3
Jeg kan ikke komme ind i BIOS. Jeg har prøvet at tænde computeren, og så trykke alt hvad jeg kunne på F1 og Delete...men den reagere ikke...
Avatar billede nva Praktikant
01. februar 2006 - 15:11 #4
Det kommer an på fabrikatet hvilken tast du skal bruge http://computernotions.com/html/bios_setup.html
Evt. kan du finde Everest Home Edition eller Aida32 og via et af de programmer se hvilken bios du har.
Avatar billede nva Praktikant
01. februar 2006 - 15:13 #5
Her finder du de nævnte programmer http://www.aplusfreeware.com/categories/util/optdiag.html
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2006 - 15:17 #6
"og så trykke alt hvad jeg kunne på F1 " prøv F2
Avatar billede nva Praktikant
02. februar 2006 - 07:53 #7
Response?
Avatar billede danilo86 Nybegynder
02. februar 2006 - 15:02 #8
Jeg har en Medion computer. Jeg er ikke helt sikker på hvilken knap jeg så skal bruge til at komme ud i BIOS. Ind til vidrer har jeg prøvet med Delete, F1 og F2... men den reagere stadig ikke...
Avatar billede danilo86 Nybegynder
02. februar 2006 - 15:14 #9
Okay.. da min computer havde stået med det samme billed af intel inside pentium 4 i ca 40 minutter startede windows selv op... og jeg kan nu sætte windows cd'en i og formatere...

tak for jeres svar
Avatar billede nva Praktikant
03. februar 2006 - 08:13 #10
Hvis du mener du fik hjælp så bed vedkommende om at lægge et svar - ellers læg selv et svar og accepter det så spørgsmålet lukkes.
Avatar billede danilo86 Nybegynder
03. februar 2006 - 11:47 #11
okay
Avatar billede nva Praktikant
04. februar 2006 - 11:32 #12
Så mangler du bare at højreklikke på dit navn og acceptere ;)