Avatar billede harisk Nybegynder
31. januar 2006 - 12:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

#TempTable vs. @TempTable, performance

Hejsa,

jeg er ved at implementere paging i en SP på sql server 2000, og hvad er det bedste måde at gemme midlertidigt data i en variabel eller en local temporary tabel?

mvh
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2006 - 05:50 #1
Det kommer vel an på hvad du skal gemme? Og i sidste ende er den eneste måde at finde ud af det på ved at måle.

Men hvis vi snakker nogle relativt få styreværdier til pageingen så brug nogle variabler, det er umiddelbart det er ville fungerer bedst, men husk der er ingen erstatning for at måle - og det gæld IMHO alt hvad der har med SQL server at gøre. Lad være med at gætte mål det.

Noget andet er at du nok skal overveje hvor meget det giver mening at lave SQL Server håndterer i forbindelse med paging.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. februar 2006 - 12:22 #2
hvis du bruger asp.net kan det håndtere paging for dig
Avatar billede harisk Nybegynder
07. februar 2006 - 10:11 #3
yeah, men jeg vil helst ikke sende alle 10000 rækker på en gang, så jeg har lavet det sådan at jeg styrer paging selv.
Men det det var fordi jeg har lavet en mega SP på over 1000 linier hvor jeg har forskellige tabeller, som dog ikke bliver udfyldte pga at de er en del af en meget stor og dynamisk søgning. Til dem bruger jeg @tabel variabler, og den der skal håndtere paging samt indeholde alt data, er en #tabel...

kryptos, fyr et svar af. :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2006 - 10:16 #4
svar;)