Avatar billede falkonet Nybegynder
29. januar 2006 - 13:39 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Pc-Nedbrud - config

Hejsa, ville starte min pc her til morgen, men ville den ikke.
Den skrev at min config file var væk/beskadig, jeg skulle sætte min install. disk i og repar den.

Så kommer mit ?, Hvordan gør jeg det uden at mistet mine data'er
Den kører på XP home edition

Er ikke "nørd" så hjælp mig lige med denne her
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 13:42 #1
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 14:02 #2
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 14:02 #3
Fra genoprettelseskonsol kan du kopiere filen
"system" i mappen" c:\windows\repair til mappen windows\system 32\config\
Avatar billede falkonet Nybegynder
29. januar 2006 - 14:06 #4
Det virkede, MEN - ja et men kommer det altid.

Kan nu ikke komme på nettet, pga mcfree firewall ikke vil startet, så den spærrer for internettet, hvordan løser jeg det
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 14:08 #5
reinstaler den, eller kontroller i services (kontrolpanel -> administrative tools) at den er sat til automatisk.
Avatar billede falkonet Nybegynder
29. januar 2006 - 14:19 #6
Kan ikke komme i kontrolpanel eller stifinder, når jeg trykker på kontrolpanel, ryger jeg ud på skrivebordet
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 14:20 #7
så er der noget alvorligt galt :/ kan du starte i fejlsikret tilstand ? (tryk F8 under opstart og vælg fejlsikret tilstand med netværks understøttelse)
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 14:20 #8
Prøv lige dette

Start > kør > indtast sfc /scannow tryk enter

Husk mellemrummet mellem c og /

Hav din xp i drevet mens.
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 14:21 #9

Glem lige dette. Du kan jo ikke starte maskinen :(
Ville køre en repair. Hvis det virker, så tag backup af det du mener er vigtigt. Derefter format C
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 14:23 #10
huset hvor læser du at han ikke kan starte ? når han kan komme ind i windows men ikke trykke på kontrolpanel, så er der da lidt liv i maskinen ?
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 14:24 #11
ville starte min pc her til morgen, men ville den ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 14:25 #12
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 14:30 #13
ja og?
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 14:32 #14
huset der skriver han jo netop at han godt kan komme i windows nu, så hvorfor ikke lige prøve at gå i fejlsikret tistand og se om man kan lave en /SFC ?
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 14:39 #15
En mulighed ja, læste det bare fra starten
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 08:43 #16
Har opretter mere brug for support eller kan tråden lukkes?
Avatar billede falkonet Nybegynder
04. februar 2006 - 19:06 #17
Jeg valgte den tunge løsning FORMAT C: