Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:04 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Router problem

Jeg har en router (Level One model FBR-1413TX), som på de mæsrkeligste tidspunkter afbryder forbindelsen til nettet. Vi kan ikke se noget mønster i afbrydelserne, i går virkede det fx hele dagen, mens det i dag falder ud i tide og utide. Er der nogen der har et bud på en forklaring?
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 13:06 #1
bruger i nogen P2P programmer nåd den dør ? (P2P programmer åbner ofte en pokkers masse forbiondelser, som nemt kan få en router til at gå i knæ)
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:07 #2
PS. Når vi tager strøm-stikket ud af routeren og sætter det i igen, virker det igen, men altså hvor længe er som sagt ikke til at sige!
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:08 #3
Hvad er P2P programmer?
Avatar billede ebe Praktikant
29. januar 2006 - 13:09 #4
jeg har samme problem med en level-1, (eller hellere sagt med to af slagsen som har siddet i netværket) Jeg har heller ikke kunnet finde nogen forklaring, når man trækker strømpløkken forsvinder loggen jo. Jeg sætter en anden router ind i dag og ser hvad der sker.
Avatar billede wowereit Nybegynder
29. januar 2006 - 13:10 #5
Har du firmware opdateret din router http://download.ddcasia.com.tw/level1/firmware/FBR-1412TX(R1.97d02)_2005-05-03.zip
Det er meget tit at det er den det er galt med, ved at D-link's routere gjore det samme og det var en firmware opdatering der var galt.
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:14 #6
Vi tjekker det lige (firmware opdatering)
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 13:15 #7
P2P prgrammer er fil delings porgrammer (kazaa, overnet og lignende)
Avatar billede -kp- Nybegynder
29. januar 2006 - 13:17 #8
Jeg har haft 2 stk. Level One 1413TX og havde samme problem med begge.
Efter at jeg har skiftet til en Linksys har jeg ingen udfald haft.
Du har vel tilfældigvis ikke Webspeed-modem?
Jeg prøvede også at opgradere firmware mm., men det hjalp ikke.
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:24 #9
Vores modem hedder SpeedStream 5100. Ved ikke om det er Webspeed?
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 13:25 #10
det er det.
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:25 #11
Har du fået løst dit problem, -kp-?
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:26 #12
Nåh ja, du fik en Linksys
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:26 #13
Der gik noget galt under opdateringen, prøver igen.
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:27 #14
OK, brille.
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:29 #15
wowereit, vores hedder 1423TX, dit link hedder 1412TX. Betyder det noget?
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:30 #16
Brille, hvad betyder det om vi har et Webspeed-modem?
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 13:33 #17
tnla det må du ikke spørge mig om ;) fortalte blot at speedstream 5100 er et modem der benyttes til webspeed ;)
Avatar billede -kp- Nybegynder
29. januar 2006 - 13:33 #18
Webspeed kører meget dårligt med den Level One, jeg prøvede alt incl. nyt netkort mm.
Fik en ny router på garantien og den havde samme problem, så mit råd er, skift til en Linksys.
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:41 #19
Det lyder som om Level One er helt umulig at få til at virke. Kan det passe?
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:43 #20
På Level Ones site er der fire forskellige der hedder noget med 1413TX. er det hip som hap hvilken vi vælger?
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 13:44 #21
nej den skal passe til den model og version du har, ellers kan du risikere at den er død bagefter!
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:49 #22
Der står nogle tegn efter 1413TX, som vi ikke kan se på routeren. Prøv evt at kigge:

http://download.ddcasia.com.tw/level1/firmware/
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 13:53 #23
De hedder alle noget med R1, fx 1413TX (R1.96j40)_2004-05-05.zip
Avatar billede wowereit Nybegynder
29. januar 2006 - 14:24 #24
http://global.level1.com/technical.php jeg søgte der inde på det første du havde skrevet Level One model FBR-1413TX men jeg kan ikke finde til FBR-1423TX.
Avatar billede wowereit Nybegynder
29. januar 2006 - 14:34 #25
det der står bag ved er versionen af firmwaren, jeg vil da anbefale du tager http://download.ddcasia.com.tw/level1/firmware/FBR-1413TX(R1.97d02)_2005-05-03.zip da det er en sidste version
Avatar billede tnla Mester
29. januar 2006 - 14:41 #26
OK, wowereit. Jeg er ikke ved router-computeren nu, men prøver det senere og giver besked.
Avatar billede tnla Mester
01. februar 2006 - 12:43 #27
Jeg nåede desværre ikke at afprøve forslaget. Ham der har routeren ringede til en teknikker som installerede en ny Level One router. Den virkede imidlertid heller ikke(!) så nu i dag installerede han en ny IGEN, og stadig Level One. Så ser vi hvordan det går... Jeg venter nogle dage med at lukke spørgsmålet.
Avatar billede ebe Praktikant
03. februar 2006 - 21:22 #28
jeg har lige skiftet mine 2 level one ud, og nu kører det :)
Avatar billede polle007 Nybegynder
03. februar 2006 - 21:28 #29
For lige at opklare forvirringen omkring webspeed. Speedstream 5100 er til ADSL. Webspeed er IKKE ADSL
Avatar billede tnla Mester
04. februar 2006 - 15:05 #30
Hej igen, vi har nu fået en ny router af et andet mærke (kan ikke huske navnet), og nu kører det. Jeg kom til at skrive at vi havde prøvet 2 nye Level One. Det var kun en enkelt ny vi prøvede, men den virkede heller ikke, selvom det var en ret ny Level One model, så selvom jeg havde opdateret den gamle, havde det næppe hjulpet (hvad det jo heller ikke gjorde for -kp-)

ebe også; vi er efterhånden mange, der har haft problemer med Level One. Ingen god reklame for det mærke!

OK, polle007 (hvilket navn), troede problemet var kombinationen webspeed + Level One, men det kan det jo så ikke være (i mit tilfælde). Hvad det så er, må guderne vide, men jeg lukker spørgsmålet og siger mange tak for hjælpen.