Avatar billede todi Nybegynder
29. januar 2006 - 02:30 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mystisk og pludseligt computernedbrud

Hjææææælp

Mit problem er min tre år gamle stationære computer, der indtil jeg lukkede den ned igår aftes, helt som sædvanlig, havde kørt helt upåklageligt. Da jeg imidlertid idag ville tænde for den igen, ville den ikke starte. Slet ikke starte.

Normalt hører jeg et enkelt bip efterfulgt af, at den begynder at tælle rammen.

Nu hører jeg bare tre bip-lyde, når jeg tænder den. Jeg kan høre blæseren arbejder, men der sker intet. Efter et lille stykke tid kommer de tre bip-lyde igen, og sådan bliver det ved, men der sker intet.

Jeg skriver her, fordi jeg håber, der er nogen derude, der kan fortælle mig, hvad der måske kan være brændt sammen, og om det kan laves.

(jeg har prøvet at fjerne alle stik, og starte den op, men der sker det samme)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
29. januar 2006 - 02:40 #1
Ved ikke så meget om det, men kan du ikke finde en guide der fortæller hvad de 3 bib lyde betyder....  det kan jo være, det bare er grafik kort/ Ram / mv der sidder løst og bare skal stoppes tilbage...
Avatar billede lasserasch Juniormester
29. januar 2006 - 02:57 #2
Hejsa.

Der er 2 muligheder. Det er dine RAM, som er stået af! Eller det er dit grafikkort! Jeg kan ikke lige huske hvilken af de 2 der giver 3 biblyde, men det er en af dem!

Så vidt jeg husker er det grafikkortet, men jeg er ikke 100% sikker!

Så er det bare om at få købt et nyt! Uanset om det er RAM eller grafikkort, kan det ikke betale sig at få det sendt på værksted med mindre der er garanti på endnu!

/Lasserasch
Avatar billede lasserasch Juniormester
29. januar 2006 - 02:58 #3
Og hermed mit svar, til points!
Avatar billede c-holst Novice
29. januar 2006 - 06:30 #4
hvis du har 2 ramblokke kan du jo prøve at køre med en af gangen, eller prøv en anden blok

hvis ikke, kan du jo prøve at låne et andet (hvilket som helst)agp/pci grafikkort til at teste med

http://backside.dk/beep.php
for at afkode beepcodes, skal du vide hvilekn bios du har, Det står sikkert på bundkortet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. januar 2006 - 09:07 #5
Hvilket motherboard har du i din maskine.

Men sluk maskinen og mærk efter at alle PCI og AGP kort er ordentligt monteret i maskinen, nogle kort har den kedelige evne at de løfter sig i "bagenden". Og så kan kortet miste forbindelsen og give problemer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. januar 2006 - 09:09 #6
AMI BIOS: 3 Beeps      Base 64K mem failure      Bad memory
AVARD: 1 Long, 2 Short      Video adapter failure      Bad video adapter
Avatar billede mjl Nybegynder
29. januar 2006 - 10:39 #7
Hvis du har et AGP grafikkort i maskinen, kan det meget let arb. sig løst efter noget tid - derfor er nye m-boards udstyret med en kliklås til AGP kort - prøv at trykke det på plads, inden du prøver andet...
Avatar billede todi Nybegynder
29. januar 2006 - 16:10 #8
Tak!!!!!1111
Avatar billede todi Nybegynder
29. januar 2006 - 16:13 #9
altid rart med gode råd som faktisk virker. Måske mig, men meget mere end jeg havde forventet. Nok ikke sidste gang jeg spørger om noget her...

Jeg pillede grafikkortet og rammen ud og ind igen, og nu virker den igen. Havde jeg selv aldrig tænkt på...

Så tusind tak
Avatar billede mjl Nybegynder
29. januar 2006 - 16:27 #10
Godt så...
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
29. januar 2006 - 16:29 #11
Hvad sagde jeg ;-)
Avatar billede mjl Nybegynder
29. januar 2006 - 16:55 #12
:)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
29. januar 2006 - 18:07 #13
kan godt lide, at ham der får point, er ham der sagde, du skulle smide det hele ud og købe nyt... :-)

Andre der løste dit problem og hjalp bliver slet ikke spurgt om de vil have point....

FIN STIL.....
Avatar billede todi Nybegynder
30. januar 2006 - 10:14 #14
Slap af og tør øjnene mester.

Jeg gav pointene til den eneste, der var mulighed til at give point til. Vidste ikke jeg skulle bede om at få lov til at give point.

Men igen, tak for hjælpen...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. januar 2006 - 10:31 #15
todi>> Det er normalt at man giver points til den/dem der er kommet med en løsning der kan bruges.
Hvis de ikke har lagt noget svar skriver man en kommentar hvor man siger noget i stil med: Point til XX og YY, så smid et svar. Hvis de inden for en uge ikke har svaret så smider du selv et svar og nupper points.
Avatar billede c-holst Novice
30. januar 2006 - 10:41 #16
god stil kunne også være, at Lasserasch oprettede en tråd med point til todi, som så kunne give dem til dem han synes...

kan i øvrigt se, at det er første gang todi opretter en tråd her, så en fejler må vist være på sin plads...

god vind fremover, giver dig gerne et nap en anden gang